Gå til innhold

Bli gravid og amming....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 10 mnd som jeg ammer ca 4 ganger om dagen...har sluttet med nattamming, dvs ingen ammng mellom 20.00 og 05.30...Ønsker å bli gravid igjen ganske snart, men lurer da på om ammingen gjør at det er vanskeligere for meg å bli gravid nå? Eller har det ikke noe å si ettersom jeg ikke ammer på natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har fått mensen tilbake har det ikke noe å si med nattamming/amming i det hele tatt, da har du normal syklus igjen, og kan regne med eggløsning ca 14 dager etter første menstruasjonsdag. (Dette varierer jo fra person til person)

Skrevet

Hei!

Hvis jeg ikke husker helt feil så mener jeg å ha lest at amming generelt fører til at sjansen for å bli gravid reduseres med ca. 30 %, Dette har noe med prolaktinnivået i kroppen å gjøre. Dersom man nattammer og i tillegg ikke har fått igjen menstruasjon så er det bare et par prosents sjanse for å bli gravid. Men det var jo ikke din situasjon :) Så lenge det går noen timer mellom hvert måltid ved brystet (spesielt om natten), så bedres hvertfall sjansene for å bli gravid :)

Har sjekket litt selv siden jeg også ønsker å bli gravid igjen. Har en gutt på litt over 6 mnd. Jeg nattammer enda så derfor er vel sjansene mindre for meg tror jeg :(

Vi får bare fortsette prøvingen - er jo koselig det også :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...