Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Har en gutt på snart 10 mnd som jeg ammer ca 4 ganger om dagen...har sluttet med nattamming, dvs ingen ammng mellom 20.00 og 05.30...Ønsker å bli gravid igjen ganske snart, men lurer da på om ammingen gjør at det er vanskeligere for meg å bli gravid nå? Eller har det ikke noe å si ettersom jeg ikke ammer på natta?
Katta & Lille Plom Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Så lenge du har fått mensen tilbake har det ikke noe å si med nattamming/amming i det hele tatt, da har du normal syklus igjen, og kan regne med eggløsning ca 14 dager etter første menstruasjonsdag. (Dette varierer jo fra person til person)
sweetbabyboy 2006 + 1 til? Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Hei! Hvis jeg ikke husker helt feil så mener jeg å ha lest at amming generelt fører til at sjansen for å bli gravid reduseres med ca. 30 %, Dette har noe med prolaktinnivået i kroppen å gjøre. Dersom man nattammer og i tillegg ikke har fått igjen menstruasjon så er det bare et par prosents sjanse for å bli gravid. Men det var jo ikke din situasjon Så lenge det går noen timer mellom hvert måltid ved brystet (spesielt om natten), så bedres hvertfall sjansene for å bli gravid Har sjekket litt selv siden jeg også ønsker å bli gravid igjen. Har en gutt på litt over 6 mnd. Jeg nattammer enda så derfor er vel sjansene mindre for meg tror jeg Vi får bare fortsette prøvingen - er jo koselig det også Lykke til!
så var vi 4 Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/fem_m_neder/n_r_du_slutter_amme_om_natten_da_kan_du_bli_gravid_igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå