FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er 27+5 og har kjent regelmessige spark i 6-7 uker. De siste 4-5 dagene har det blitt mindre og mindre liv i magen, det verker i magen og nå er jeg kjempekvalm, kastet nettopp opp. Har ikke lyst til å ringe føden, de var så ufyselige en ene gangen jeg har ringt tidligere. Noen som kan komme med noen innspill her??
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Prøv å drikk litt cola, når jenta mi ikke beveger seg så drikker jeg gjerne litt cola lr dytter litt i magen.
aeta mamma for første gang:) Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Du må rett og slett berre ringe!! Mest sannsynlig møtte du på ei som hadde en skikkeli dårli dag sist. Dei er der for å hjelpe deg og fordi det er akkurat det dei har lyst til :-)
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Har det slik selv...... Jeg drikker caffe latte for å få skikkelige spark,..... Skal til jordmor i morgen....
Prins&Prinsessa Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 De på føden er jo der av en grunn,og det er å hjelpe deg!! Men skjønner godt du ikke vil ringe flere gang. kan som noen sier prøve med saft,cola eller kaffe. Værtfall noe med sukker i. Du vil få en kopp saft hos jordmor vist du drar dit. Det er det beste for å få liv. Skal og vite at den lille rører seg lite den første tiden hos mange. Oftest er det ikke mye liv førpå kveldene. Men vist du har smerter i magen og er kvalm vil jeg råde deg til å ringe jordmor!!! Lykek til!
selma07 og engel Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tror nok at det er lurt å ringe føden. De er de eneste som kan gi deg gode og sikre svar i forhold til dette!! Du har krav på å få komme å sjekke hjertelyd og ev ta ny ultralyd når du er bekymret for at du har kjent lite liv!
seff Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg ville absolutt ringt føden! Du får satse på at du treffer en hyggeligere jordmor der denne gangen...
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2006 Heisann! Takk for svar. Prøvde først å ringe jordmor, men hun er kun tilstede på mandager. Ringte deretter legen,men han hadde visst bare telefontid mellom halv ni og ni. Måtte tilslutt ringe føden... Der kom det heldigvis ei herlig jm på telefonen og lyttet godt til det jeg hadde å si (i motsetning til hun jeg pratet med sist som bare avbrøt meg). Fikk da beskjed om å komme ned så fort jeg kunne for å få undersøkt det... Jeg har ikke vinterdekk på bilen, så jeg må vente til sambo kommer hjem fra jobb, mye snø her.. Men det var godt jm på føden var hyggelig, sist gråt jeg etter samtale med føden ( frustrert over ikke å bli hørt + hormoner:-) ) Så takk til alle som svarte på innlegget mitt.. Sier ifra hvordan det gikk når jeg kommer hjem i kveld..
selfangerkjerringa Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 så godt å høre venter spent på oppdatering!
ballong Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Husk at det er mange som jobber på fødeavdelingen og at du kanskje var uheldig den gangen du ringte ...rett person til rett tid...prøv igjen.
jakm80 Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Forstår godt hvordan du har det!! Jeg traff også på en ufyselig dame da jeg ringte føden for flere uker siden. Var så lei meg og følte meg så dum for det skal ofte litt til før vi kanskje tar den tlf! Jm henviste meg til føden dagen etter og da traff jeg på en super dame som sa at vi måtte ringe når vi ville. de er der for oss og bedre å komme en gang for mye enn for lite!! Lykke til
tullla Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 Du MÅ ringe føden! Når babyen din er født kommer du ikke til å la være og ringe legen fordi du har møtt en ufyselig kontordame en gang hvis du er bekymret, det er du som må snakke for barnet ditt, og er du bekymret har du rett til sjekk, og krav på å bli tatt alvorlig. Blir du ikke det har du rett til å bli sint!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 Hvordan gikk det på føden? Ble litt bekymret når du ikke har gitt lyd fra deg....
Gjest Skrevet 2. november 2006 #14 Skrevet 2. november 2006 Ring legen din og be om en ekstra undersøkelse.Så kan han henvise deg til sykehuset om nødvendig :-) Jeg har også kjent masse liv de siste ukene (er 28 uker på vei),men for noen dager siden ble det mindre.Men så fant jeg ut at småen hadde snudd seg,for sparkene kom så langt ned at jeg ikke kjente de like godt som når han lå med hodet ned:-) Lykke til,det går sikkert bra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå