rampen_ Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Ja.. jeg sitter her å er så forbannet og lei meg nå, på den helvetes drittlegen ...hun var så frekk mot meg at... det første hun sa var at "du må dra buksa di myyyye lengre ned, det er jo ikke som om babyen ligger her liksom (pekte på navelen min), den ligger langt nede nå når du er så tidlig på veg... (er 16 uker) "Så må du dra opp magen din, da.. viss ikke får ikke jeg til dette..." har en sånn keisersnittsvalk som jeg kaller det, etter arret fra ks forrige sv.skap. Så når hun fikk inn et bilde, så sa hun kort: "Ja, her er det noe som lever iallfall..." herlihget... Etter at hun hadde sett litt, og jeg hadde endelig fått sett nurket mitt, og egentlig dreit i hva hun sa, for jeg ble så glad og lettet over å få se nurket mitt, så sa jeg at hun måtte bare si ifra om hun så kjønnet, for det ville vi gjerne vite.. "du har altfor mye polstring til at jeg klarer å få sett noe så detaljert, men det har no iallfall to hender og to føtter..." jeg ble så paff... og rett etter det var hun ferdig. tok 3 minutter.. FERDIG! Så gav hun meg et dårlig bilde som vi nesten ikke så noen ting på, og sa, hadet da. og gikk... denne ul`en fikk jeg pga at jeg var bekymret for legen trodde det kunne være blødning ved livmoren, men så var det bekkenløsning... så hun syntes sikkert det var tull at jeg skulle komme inn nå, iom at jeg har ordinær ul den 20.nov. Det var TYDELIG at hun ikke hadde tid til denne ul`en i det hele tatt... herlighet, jeg sitter igjen med en vond følelse.. jeg skulle egentlig vært kjempeglad for at alt er i orden og at alt er bra med babyen, etter det "hun kunne se" som hun sa.... så jeg gleder meg bare til den ordinære ultralyden jeg nå, der jeg sannsynligvis får en helt annen lege/jordmor/sykepleier... det var måte på å være frekk syntes jeg... hva syntes dere? beklager, litt langt men er LEI meg nå...
Fallerifallera Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Jøss, for en idiotlege! Du får bare tenke at hun sikkert har en skikkelig kjip dag for et eller annet, og at det dessverre gikk utover deg. Glem henne, selv om jeg skjønner veldig godt at det er lettere sagt enn gjort.. Men du, så deilig uansett å få en bekreftelse på at ting er som de skal med babyen da! Gratulerer med det!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 huff, stakkars deg vennen!! ikke noe hyggelig opplevelse. Den kjerringa einer seg absolutt ikke i en slik jobb. Du burdte faktisk sende en klage.... sånne folk i helsevesnet får stort sett lov til å dure i vei som dem vil.... det må det settes en stopper for!!!!! tror nok den dama har problemer med seg selv!! ikke bry deg om henne!!!! lykke til!!! klem
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 fy f... for en lege.. du burde si fra til jordmoren din eller fastlegen din eller den du går til for kontrollene.. dette er ikke akseptabelt.. hun kan tydeligvis ikke noe om pasientbehandling... var sikkert syk den dagen de lærte det på skolen hun gikk på.. skjønner veldig godt du er lei deg nå.. skal selv til UL på torsdag,min første og eneste håper jeg, å jeg vet selv hvor mye jeg gleder meg til dette...det hadde knust meg om dettte skjedde med meg... uff,fikk så vondt av deg nå... gled deg mye til neste UL du,den blir nok MYE bedre..
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Herreguuud..For en slem jm... Jeg hadde klaget på henne jeg altså, stakkars deg.. Går ikke an å bli behandlet på den måten. Men men, hadde noe vært galt med nurket ditt hadde du jo fått vite det. Prøv å tenk positivt og gled deg heller til den 20, håper de er hyggeligere der da, forklar hvordan du ble behandlet sist, så får du nok masse sympati og kanskje litt ekstra tid til å se spiren i magen:-) *Det gjorde jeg:-) Trøsteklem til deg
rampen_ Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2006 nesten så jeg vurderer privat UL bare for å veie opp for denne teite behandlingen... lyst til å se nurket mitt mens jeg gleder meg over det.. forbaska drittkjerring.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Er det mulig???? Takt og tone og vanlig folkeskikk er en fin ting..og en mangelvare hos enkelte. Fint at alt så bra ut ellers da. *klem*
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Himmel for en behandling?? Hvor var det du opplevde dette?? Hvor i landet bor du??
rampen_ Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 31. oktober 2006 det var på St.Olavs i Tr.heim trodde de var proffe jeg..
LuLu :o) Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Blir så forbannet på dine vegne. Når man jobber i helsevesenet har man en forbannet plikt å kunne behandle mennesker. Alle kan ha en dårlig dag, men man må ikke la det gå utover pasienten. Hun burde bedt noen andre ta den undersøkelsen hvis hun ikke kunne klare å oppføre seg. Men det er dessverre sånn at ikke alle som jobber i helsevesenet er moden den makten de faktisk har i undersøkelsessituasjonen. Kjenner jeg blir så forbanna fordi dette dessverre er noe som går igjen. Har selv opplevd det. Både som gravid og som syk pasient. Man er kanskje i utgangspunktet engstelig og nervøs og da kan slike ubetenksomme slengbemerkninger såre fryktelig. Finnes heldigvis flest av de flinke, profesjonelle og omsorgsfulle helsearbeiderne. Men synes du burde si ifra til avdelingslederen på avdelingen der den damen jobber. Sende en skriftlig mail el noe. Kanskje hadde den damen en dårlig dag, men blir heller ikke forundret om hun har tendens til å være slik, eller ha en del dårlige dager. For å i det hele tatt å få seg til å si det om ekstra polstring synes jeg tyder på en person med dårlige grenser og impulskontroll. Føler virkelig med deg og ble lei meg på dine vegne. Men prøv å hev deg over det, og tenk at en så dårlig oppførsel sier mye om den personen, og har ingenting med deg å gjøre. Prøv å kos deg med at det var bra med barnet ditt, og be om en annen undersøker til neste UL. Smil fra
Faylinn Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Så utrolig kjipt å være sånn! Skjønner godt at du er lei deg. :-( Sist jeg var hos lege, pga noe annet enn graviditeten, gråt jeg hele veien hjem nettopp fordi legen var en kjempedust og fikk meg til å føle meg dum. Skjønner ikke hvorfor de skal være sånn?! Selv om de har dårlig tid eller har en dårlig dag er det faktisk mulig å være høflig og vennlig! Jeg ville ALDRI oppført meg slik mot noen på jobben, kunde eller kollega! Huff, det gjelder å snakke ut om det til partner eller venninde og finne på noe som får tankene vekk fra dustedama og over på at alt er bra! Håper du får en mer positiv opplevelse 20. november! :-)
Frk. Vable Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 FY!!! Sånne ting syns jeg man skal klage på, selv om det er lettere sagt enn gjort... Ellers vil de vel fortsette å behandle folk som dritt hvis ingen irettesetter de... Helt utrolig, folk må da få se ut akkurat som de vil uten at en "proffesjonell" person skal si noe som helst om det... Og en UL er faktisk ganske stor ting for de som er gravid! Syns de som jobber med det burde hatt den tanken bak i hodet selv om de driver med det hele dagen og hun burde tatt seg tid til den gravide! For en drittkjerring!!! Føler med deg, stakkar! men godt at alt var vel med den lille!!
oliven Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Dette er skandaløs pasientbehanling og dessuten dårlig folkeskikk. -hilsen lege, mamma og gravid.
rampen_ Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #14 Skrevet 31. oktober 2006 tusen takk for oppmuntrende ord, jenter... dere er gull verdt i en slik situasjon.. gjett om jeg har fått blod på tann nå da? Skal ringe min fastlege i morgen, skal spørre han om noe annet også, så da skal jeg nevne denne behandlingen her.. vil ikke at noen skal oppleve slik behandling... det er så uverdig! greit nok, jeg har kanskje litt ekstra "polstring" men tror du ikke jeg er klar over det selv? Trenger iallfall ikke å få det slengt i trynet av en idiotlege som så ut som om hun kunne ha vunnet Miss Universe for femten år siden liksom... og jeg så kjempefine bilder når hun holdt den dingsen i ro... Skal snakke med mannen min når han kommer hjem, mulig vi bestiller time til privat UL uansett i nærheten av den ordinære, i tilfelle det er andre slike kjerringer på St.Olavs...
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 ja du fortjener bedre behandling enn det der.. det gjør alle.. syns du gjør rett i å melde fra om det,ingen skal behøve å gå gjennom det.. den legen burde sparkes... LYKKE TIL
Töddel Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg tror jeg vet hvilken lege du var inn til. Har vært inn til mange ul ved St.Olav i de forrige svangerskapene mine og det var ett forferdelig kvinnemenneske som var bare pyton. Jeg hadde nok ringt til Svangerskapspoliklinikk og bedt om å få snakket med overlegen der. KLAG!! Det er nok mange som sitter inne med like negative opplevelser som deg pga denne dama! Nå må jeg jo bare benytte sjansen og si at de aller, aller fleste dsom jeobber der er helt fantastiske og gjør en flott jobb! Håper du får en bedre opplevelse den 20.november. Da skal jeg også på ul, forresten!
rampen_ Skrevet 1. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 1. november 2006 Oi, den dama jeg var inne hos snakket ikke trøndersk, men en dialekt jeg ikke helt fikk tak på...lignet litt på dansk-norsk... så spennende, UL på samme dag.... hvor langt er du på veg da LailaLu?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå