***lilli*** Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Jenta vår på 18 mnd har hatt en ørebetennelse på det ene øret som ikke vil gi seg. Og nå har hun vondt i begge ørene! Vi er vist videre til spesialist, men jeg tenkte jeg ville høre om noen har noen gode råd for hvordan vi best kan hjelpe henne. Hun får nasedråper og smertestillende.
Synnøve_Solbakken Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Regner med at dere allerede bygger opp senga i hodeenden så hun slipper å ligge flatt, det er jo utrolig vondt. Eller vet jeg noen har gode erfaringer med ørelys, vet lite om det, men du kan jo søke på kvasir etc. Vet heller ikke om det brukes ved betennelse eller om det brukes utenom betennelsen.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 God erfaring med homepatmedisin. Det er iallefall verdt et forsøk.
mina_ *3prinser* Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Hold deg fast*ler* Min mor helte lunket smeltet smør i øret mitt...og smertene forsvant umiddelbart! Er ørebarn selv og husker godt følelsen av at det gikk over. Legen ble ikke veldig blid siden det blir helt tett og han ser ingenting og må spyle øret og greier.....men hva gjør man ikke da? Det er jo ikke farlig og med et lite barn som hyler av smerte over tid.....Nå vil jeg ikke anbefale noen å gjøre det sånn uten videre da, men du spurte så du fortjener jo et svar:) Min gutt på 18mnder avsluttet pencellin-kur for dobbelsidig ørebetennelse i dag han...heldigvis virket smertestillende veldig godt på han, så har ikke virket særlig plaget etter at han fikk medisin:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 finhakket løkk legges i en tynn klutt og legges på øire. holdt det varm (f. eks. ulllue på). fjernes etter en halv time; har veldig gode erfaringer med det mot smerte. Ellers bruker jeg homeopatiske mdisiner. Har fått den hjemme i Tyskland fra legen og kann derfor dessverre ikke anbefale den videre her. Får den ikke kjøpt her i Norge.
***lilli*** Skrevet 1. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. november 2006 Tusen takk for spennende råd! Vi får prøve noe av det. Hun fikk pencillin i går, og det virker allerede som hun er bedre. Håper bare d varer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå