Gå til innhold

simsala....!!


ღMaria har TO prinsesserღ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm, fikk ikke vite så mye. Sjekka blodtrykk og tok blodprøver. Samt fikk beskjed om å passe vekta:) hehe.. Hadde gått opp fem(!) kilo ass, herregud, ble rent flau når jeg gikk opp på den vekta...

 

Har vært på jobbintervju idag også, og dama sa jeg ikke kunne få jobben fordi jeg var gravid. Burde jeg gå til likestillingsombudet og klage eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5kg ja...hmm...selvom det ikke er mye og du er jo ikke tjukk...men må nok passe på ja...kommer jo deg til gode=)håper jeg klarer å holde meg så bra som nå...det var foresten 80kg jeg veide hos legen 29 september...så veide jeg 78kg for noen uker siden..nå veier jeg 79kg..håper jeg ikke går opp så mye...SKAL IKKE OVER 95KG!! ha en grense du å!har du det??

 

jeg har ikke helt greie på det greiene der..men samboer har sikkert det..men ingen kan si at du ikke får jobben pga det vel!!??høres sykt ut...akkuratt som noen sier at man kan ikke få jobben for at man ikke er pen nok da..stygt gjort...du finner nok info på nettet...skal spørre samboer etterpå jeg...

 

vi har fått jubelen her ja...ang tvillinger...har funnet ut at vi får en del penger ekstra..hehe...morro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke lov til å diskriminere meg pga det, men jeg forstår det jo også på en måte, syns bare det er kjipt å bli straffet for å være ærlig. Intervjuet gikk dødsbra helt til jeg fortaøte det, og da fikk jeg beskjed om at siden jeg var gravid var jeg ikke fleksibel nok, og de hadde ikke råd å ansette meg, når det var så høy sjanse for at jeg ble sykemeldt.

 

Jeg veide 61 hos legen idag, veide 56 før jeg ble gravid. (spesielt irriterende fordi jeg hater å veie mer enn 52, det skal så lite til før man blir rund når man er så lita som meg...) Må få satt en grense, men tror nesten jeg må sette den helt opp til 75 hvis jeg ikke skal på hard slankekur, og det kan jeg jo ikke...

 

Så jubelen kom hos typen etter at det værste sjokket gav seg? hehe, blir sikkert kjempemorsomt, selvom det koster og er slitsomt:) Tvillinger er jo så skjønne=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei...hun kunne heller sagt at hun skulle ringe deg og heller sagt noe annet....tett a...

 

ja..men 75 er bra vettu....da har du litt å gå på og ikke for mye lissom...rart det med vekt asså...jeg veier sååå mye,men likevel slank..i følge vekta skulle jeg jo rulla...du skulle jo vært fyrstikk,men i følge deg er du ikke det..hehe...snodig...

 

ja,han er mer positiv nå...det liker jeg..han ble glad når jeg sa de så flotte å friske ut da..det blir nok slitsomt ja...er så søtt...søskenbarnet mitt og kona fikk tvilliner i februar...blir morro...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja rart det der med vekt ja. Men , så er du jo veldig mye høyere enn meg og har sikkert mye mer muskelmasse, jeg er ganske spinkelt bygd og "svakelig" hehe... så da legger kiloene seg så feil til.

 

Er ikke rart gutten din fikk sjokk heller da stakkar:) hehe!! Morro!

 

Fryser så sinnsykt om dagen jeg, føler at jeg konstant rundt og skjelver eller hakker tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei simsala!

 

Vet ikke hvor langt du er på vei, eller om det synes enda, men de har hverken lov til å spørre deg om du er gravid eller å ikke gi deg jobben fordi de ikke er gravide. Hadde de vært litt smarte, så hadde de iallefall ike sagt noe, men hvis de sa de ikke kunne ansette deg fordi du er gravid, så ville jeg forsøkt å sjekke opp mulighetene for å påklage saken. -Du får sikkert ikke jobben uansett i ettertid, men det bør iallefall rapporteres, slik at likestillings-ombudet eller rådet får oversikt over hva som skjer i arbeidslivet!

 

-Spurte de rett ut, eller fortalte du det av deg selv? Alltid synd når alle fordommene mot arbedsgivere viser seg å være riktig..

 

Vekten din kan jeg ikke kommentere, for du er sikkert mye lavere enn meg.. (jeg er fast inne på 90+) Men forsøk å spise sunt og variert, så behøver du ikke gå helt opp til 75 skulle jeg tro..

 

Lykke til med svangerskpet, og i jobb-søkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lå blodtrykket ditt på når du var til kontroll? Mitt var 104/74, lurer på om det er litt lavt (søstern min har naturlig litt lavt blodtrykk, så det kan jo hende jeg også har det men...) Legen så jo ikke noe om det, men jeg stussa litt over at det så lavt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortalte det av meg selv. Får jo ikke jobben av å klage, men man må jo si ifra slik at diskriminering i samfunnet blir riktig kartlagt, og kanskje jeg kan være til hjelp for nestemann liksom-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke hvordan blodtrykket var..hun sa alt var bra...skal til legen 13 november....da får jeg vite det igjen...jm den 8 november..morro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så mye kontroller du skal på da? Fikk beskjed om at jeg ikke skulle ha noen fler kontroller før ul i desember og så jordmor i januar jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...