Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Gutten min på 9 mnd klarer ikke krabbe eller åle seg rundt i det hele tatt. Jeg ser andre babyer som er flere mnd yngre som "suser" hit og dit på gulvet. Vet jeg ikke bør bekynre meg, at barn utvikler seg forskjellig osv, men klarer ikke la være.. Han er mer enn sterk nok til å klare det, sitter selv, står når han holder seg fast og reiser seg opp når han sitter på fanget.. det er bare det at han hater å ligge på mage og har alltid gjort det, så han får ikke trent noe særlig på det.. Det hender han beveger seg litt bakover når han ligger i mageleie, men han blir så sint av å ligge i den stillingen at han ikke får med seg at han har rørt seg... Noen tips til hvordan jeg kan inspirere ham til å krabbe?
Stor_smil Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har en venninne som er fysioterapuet, og hun fortalte meg om småbarn som er henvist av lege eller helsesøster fordi de ikke kan krabbe. Hun syntes det er unøvendig, fordi utviklingen er så forskjellig. Gutten min begynte aldri å krabbe, men han aker seg på rumpen over gulvet ) Han satt selv alene når han var rundt 8 mnd, men kom seg ikke av flekken før han var rundt 10 mnd. La også merke til de andre barna som så fint krabbet rundt, helt uten problemer. Men det kommer når barnet er klar for det. De finner ut av det selv, og du skal se at plutselig en dag så forstår din baby det ogå ) Om du skal på kontroll i nærmeste fremtid så kan du jo ta det opp med hs, kanskje det finnes noentips som kan fremme utviklingen.. om ikke,så nyt det enn så lenge.. nå vet du hvor du har han iallefall )
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg var også sånn når jeg var liten satt som en potetsekk mitt på gulvet. Men plutselig en dag så reiste jeg meg bare opp og gikk hehe, var rundt 10 mnd da tror jeg.Barn utvikler seg forskjellig, liten suser rundt på gulvet og har gjort det siden hun var litt over 5 mnd.. Men da kan det jo hende hun er sent ute med andre ting igjen ikke bekymre deg du.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Kanskje dere skulle ligge på gulvet, på magen sammen??
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Min jente på syv mnd kan sitte, stå mens hun holder seg fast og åle seg bortover gulvet. Men hun kan ikke rulle fra rygg til mage. Har dere sett på www.kiss-kidd?
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Han ruller rundt, begge veier, men blir fort sutrete når han ruller til magen. Han er heller ikke mer tålmodig når vi ligger der sammen ham. Snakket om det på hs, men de mente at jeg bare skulle se det an... Har vært å sett på kiss-kidd men kjenner ikke ham igjen i noen av beskrivelsene der.. Jeg må nok bare være tålmodig,han finner vel ut av det til slutt. Tusen takk for svar, føler meg litt bedre nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå