Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Det har seg slik at jeg har fått brystbetennelse,jeg sitter her med 40 i feber,ballong pupper og utholdelige smerter. Problemet mitt er at jeg har vært rusfri fra piller i 5 år (august 06),og nå har jeg fått resept fra legen på Pinex Forte (noe som var en av pillene som jeg var avhengig av) Har prøvd å ta andre tabletter,men det funker altså ikke. Jeg har fått ny fastlege siden pilleavhengigheten min og han vet ikke om problemet. Jeg sitter her med resepten,vet ikke om jeg tørr å hente den...er redd!! Hva gjør jeg? Har smerter både i puppene og i hjertet... Vet ikke hva kroppen vil fortelle meg hvis jeg tar pillene... (mange vil kanskje tro at dette er et tulle innlegg,men det er det ikke så spar det stygge kommentarene for deg selv...vær så snill..)
Stor_smil Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Hmm, vet ikke helt hvordan jeg skal svare deg. Men er du redd for at pilleavnhengigheten vil ramme deg igjen, ville jeg tatt kontakt med legen din og nøye forklart problemet slik at de tar deg alvorlig. Så får du utskrevet akkurat den mengden du trenger, og ingenting mer enn det. Så blir det opp til deg selv å være sterk, tenk tilbake på det helvete du klarte å komme deg ut av,, tenk på den lille som trenger en mamma som ikke er pilleavhengig.Ønsker deg lykke til og håper du finner en løsning på det *god klem*
frukt Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg hadde brystbetennelse med førstemann, da fixet det seg selv uten tabletter fra lege. Jeg tok paracet og sto i dusjen i timesvis med varmt vann og masserte ut melken med hendene mine. Det gjorde så vondt at jeg gråt hele tiden, også når jeg ammet - men det gikk bra til slutt. Lykke til!
soria moria og nurket Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har også hatt bb, og gudene skal vite at det var vondt! MEN det går over! Tok ikke smertestillende, men dusjet i varmt vann, hadde ull inn på brystet (Engangsinnlegg innerst) og tømte, tømte og tømte brystene. Det ble mye bedre i løpet av dagen, og smertene var borte etter et par dager. Nå skal det sies at jeg var blant de uheldige 10-15% som måtte på antibiotika. Har du tatt melkeprøve? Jeg føler med deg!! Det beste er vel om du klarer deg uten Pinex Forte, særlig når du har hatt problemer med dette tidligere. Ta kontakt med legen igjen og få hjelp. Evt kan du kontakte ammepoliklinikk/barselpoliklinikk der du fødte. Lykke til!
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Kjære deg... Har selv hatt brystbetennelse på brystbetennelse,det gjør utholdelig vondt.Jeg tror ikke jeg ville ha hentet resepten,en gang misbruker alltid en misbruker:O( Det er det samme som alkohol,man kan aldri drikke alkohol hvis man har kommet seg ut av alkohol misbruk... Jeg hadde nok bitt tennene sammen og sier som over her,ta deg en dusj en lang dusj,maser forsiktig og la melken sprute...kan ta tid,men det er bedre at du tar deg tiden til det,enn å bli avhengig igjen. Det kommer til å gjøre kjempe vondt,men tenk på den lille vakre babyen du har og tenk at du gjør det for han/hun. Babyen trenger deg som du er,ikke som den personen du en gang var... Mass,masse lykketil anonym...bit tennene sammen nå og kom deg i dusjen:O)
mamma til fire små Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 jeg tok paracet en kveld jeg hadde høy feber, men ikke pga av smertene. hadde kjempevondt i puppen, i flere uker pga at de fant ikke ut at jeg trengte antibiotika. har du tatt morsmelkprøve? du må ihverfall sørge for å tømme brystet/brystene ofte, gjerne hver annen time på dagen, og hver tredje på natt - vekkerklokke er bra! hvis det ikke blir bedre på 2 to dager, må du få resept på antibiotika. spør om du kan få diklosil, som er det eneste som hjelper hvis du har fått gule stafilikokker. (men det får du jo ikke vite før svaret på mm-prøve). ihvertall kan det være det om du har sprekk i brystvorta?? maser ut melken over det ømme puktet samtidig som ungen spiser, og håndmelk ut etter amming. hvis babyen ikke vil spise, så ofte, så pump eller håndmelk brystet tomt. uff, føler sånn med deg, for vet at dette er kjempevondt og slitsomt, og man blir desperat når man får så vondt i puppene som er så viktig nå. men det går over! kle godt på deg hele tiden. bruk mye ull. jeg heklet meg noen ullkluter som jeg putta ibh'en tilenhver tid. og varm dusj er smertelindrende, evt badekar om du er så heldig å ha det. evt lag deg en rispose som du kan varme i mikroen, og legge på det ømme brystet før amming. varm te hjelper også. Alt som er varmt hjelper. tenk på babyen, så går det bra skal du se!
♡ A & E ♡ Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 da jeg fikk brystbetenelse fikk jeg antibiotika men ingen smertestillende. det eneste jeg kan råde deg til er å pumpe deg "tom", jo flere ganger brystet tømmes jo bedre vil du føle deg. hjalp ihvertfall på meg... lykke til
Heffalump mamma Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har også bb nå, men fikk ingen smertestillende kun antibiotika. Da ga de verste smertene seg etter noen dager. Jeg ville bitt tennene sammen å klart meg uten, heller ta en varm dusj på det verste.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Hjertelig takk for så fine og oppmuntrende svar!!! Jeg har ringt min mamma,hun er på vei...jeg fortale om hvordan jeg hadde det så nå kommer hun som en stormvind. Jeg har revet i stykker resepten og kastet den i do (bokstaveligtalt),jeg skal hoppe i dusjen så fort hun kommer og få ut melk,har tatt paracet,men det hjelper ingenting.Ja,har fått Amoxicillin som er pencellin.Jeg har tatt det,får håpe det hjelper meg... Har nå 41 i feber og er helt svimmel...nå kom mamma inn døre her også. Går i dusjen jeg,og takk igjen dere alle har et godt hjert.
S Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Spør legen om du kan få nesespray (husker ikke hva den heter)- det gjør det lettere å få tømme brystene ved pumping/amming.
soria moria og nurket Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Ville bare si at du evt kan skaffe deg resept på Syntocinon nesespray. Den letter utdrivningen og gjør det lettere å tømme. Og du; ikke masser før melken renner, og ikke masser hardt! Ønsker deg masse lykke til og sender deg en stor trøsteklem! Dette går over!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 Tror det var en klok avgjørelse du tok - å rive i stykker resepten var lurt!!! (om du ikke hadde hentet den nå - så kunne fristelsen ha blitt for stor senere...) Det er nok lurt å si dette til den nye fastlegen din, for det er bedre at han vet det... så du slipper samme situasjon en gang til Godt at mammaen din kom nå - håper du blir frisk fort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Store klemmer til deg..
callmebecka Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 Vil bare rose deg, for ærligheten og at du rev istykker resepten! Har ikke hatt bb, men vet hva smerte er.....glad du klarte å ta det valget! Ville vel allikevel tatt en prat med fastlegen, så slipper du havne i dette dillemaet senere hvis noe annet skulle dukke opp. Da må han heller finne andre måter å hjelpe deg på! Håper det går bedre, og at det værste nå er over!
Gjest Skrevet 1. november 2006 #14 Skrevet 1. november 2006 Hei. Jeg har akkurat hatt brystbetennelse, og jeg fikk ikke noe resept på smertestillende. Fikk pencillin av legen og ble sendt til noe som heter brystdiagnostisk senter på Ullevål for å tømme dritten. Har du ikke fått resept på pencillin/antibiotika? Min betennelse var ille, endte med innleggelse og operasjon, men ble ikke "tilbudt" smertestillende. Pencillin funka etter ca ett døgn. Det var et helvete til den virket, men virket fort. Hvis du ikke har fått det av fastlegen, dra på legevakta i kveld. Det jeg fikk var diclocin, og da jeg reagerte på den fikk jeg dalacin. Håper du slipper smertestillende! Og fattig trøst for jeg vet hvor vondt du har det: Brystbetennelse går over!
mamma_74 Skrevet 1. november 2006 #15 Skrevet 1. november 2006 Jeg har aldri hatt brystbetennelse, jeg ville bare fortelle deg at du er fantastisk flink som rev i stykker resepten! Du skal være stolt av deg selv, jeg skjønner at det ikke er lett. Jeg synes du skal snakke med den nye fastlegen din om det også, så han/hun vet det til en senere gang. Da slipper du å komme i slike situasjoner igjen. Jeg synes du er verdens tøffeste! Lykke til!
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 1. november 2006 #16 Skrevet 1. november 2006 JEG LESTE IDAG AT Å SMØRE KESAM PÅ PUPPENE SKAL VISST HJELPE.. DE BRUKER DET VISS PÅ SYKEHUS I TYSKLAND LESTE DET I FORELDREOG BARN... DRIVER Å SKAL PRØVE Å FINNE DET IGJEN... LYKKE TIL...
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 1. november 2006 #17 Skrevet 1. november 2006 FANT DET!!! På side 43 i foreldre og barn står det... at du skal smøre inn begge brystene med et tykt lag. dette skulle virke i 20-30 minutter og gjerne gjentas to-tre ganger om dagen, alt ettersom hvor sterk betennelsen er... ho som skreiv det merket etter en dag at det var akkurat som betennelsen ble dratt ut av brystet... ho hadde fått det tipset av fastlegen sin som var av tysk opprinnelse, og at det på tyske sykehus var det svært vanlig å behandle betennelsen med kesam også i de værste tilfellene... er jo verdt å prøve da.. ellers når jeg hadde betennelse kom ei jordmor og satte nåler på meg + at jeg fikk en nesespray som skal drive ut melka lettere...det hjalp... jeg hadde 39 i feber...
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 1. november 2006 #18 Skrevet 1. november 2006 skjønner egentlig ikke at du fikk smertestillende og ikke antibiotika?? Jeg fikk kun antibiotike.. hatt det 2 ganger...
Gla-mor Skrevet 1. november 2006 #19 Skrevet 1. november 2006 Prøv med Ibux 400 mg og Paracet 2 tabletter 500 mg samtidig, ikke vanedannende, og når de tas samtidig virker de på hver sin måte. Synes det hjalp meg godt. Og skikkelig tømming av brystene er kjempeviktig!!! Og virker smertestillende.
Lille nurk Skrevet 1. november 2006 #20 Skrevet 1. november 2006 Svigerinnen min gikk til homopat, og det tok knekken på hele betennelsen og lindret smertene nesten med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå