Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg begynner å lukte vondt, men tassen vil ikke være uten mammaen sin. Hva gjør dere? Han er 4 uker.
*shehasmyheart* Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Har du prøvd å ta han med inn på badet? Ligge i vippestolen sin å se på deg mens du dusjer....? Det gjør jeg. Funker fint her:)
Stor_smil Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Hehe.. enten når han sover eller som nevnt over her.. at han kan sitte i vippestolen og se på deg ellerenleke eller noe
Snuppa's mamma Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Samme gjør jeg, tulla synes det er gøy å se når mamma dusjer hun:o) Masse gøy å se på og nye lyder og!!! Prøv det!!!!!
sandra84 Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Enten dusje når han sover eller la han ligge på gulvet ved dusjen slik at han kan se deg:) Har mini på lekematta når jeg dusjer å det fungerer veldig bra for begge to:)
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 men han bare skriker hver gang jeg setter han fra meg, tror jeg blir gal.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Dette var et problem med nr.1. Hun ville absolutt ikke ligge på badegulvet eller i vippestol mens mamma dusjet. Jeg skiftet rutine i en periode, og dusjet på kvelden. Men ser jo ut som et troll på hodet på morgenen da, når håret vaskes på kvelden. Enda verre er det når de er litt større og begynner å reise seg opp etter doen, men ikke klarer å komme ned igjen... Minstemann har vært litt mer tålmodig, så det har vært litt enklere. Dessuten godtar han å være en bitteliten stund i lekegrinda, så jeg håper den blir redningen når han begynner å reise seg opp. Men det går jo an å drøye dusjen til første duppen hans? Eller må han trilles?
Millene Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har begynt å ofte dusje på kvelden:)
Leah & Marcus & Tilda Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg fikk heller ikke fred til å dusje når Marcus var så liten, prøvde å dusje når han sov og hvis han ikke ville sove så kortet jeg ned på dusjen og lot ham bare gråte i fem-seks minutter. Ellers likte han lyden av dusjen når han ble litt større og kunne ligge rolig mens jeg dusjet.
mamma til fire små Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 kanskje du kan la han få dusje sammen med deg? hjelper her ihvertfal. tror elias var 8 uker når jeg gjorde det første gangen, men hadde ikke tenkt på det før da. vasker han bare med en klut i ansiktet, også får han dusje kroppen mens jeg holder han. (forsiktig tilnærming til dusjen da, før han får mye vann på seg, og holder han tett tett inntil meg slik at han ikke blir redd) etterpå tuller jeg han inn i et stort håndkle og lar han ligge på baderomsgulvet å sprelle naken mens jeg dusjer selv etterpå. han er tørr når jeg er ferdig å ordne meg, og så kler jeg på han da.
langevipper Skrevet 31. oktober 2006 #11 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg lar Oda ligge på stellebordet som står helt opp til dusjen, har døren til dusjen åpen og håndkle foran hyllene for at de ikke skal bli våt. Det går helt fint nå som hun ikke er så aktiv på stellebordet, hun ligger helt iro og ser med store øyne på seg selv i speilet. Jeg har full kontroll på henne nå, men det fungerer kun når hun er rolig da. Oda trives på stellebordet, men dette vil nok bare fungere i noen uker til. Hun blir 4 mnd på lørdag. Jeg hadde nok aldri latt henne ligge på stellebordet om jeg ikke hadde kunne ha henne så tett opp til dusjen. Har også benyttet vippestol, men det ble på stellebordet idag siden jeg akkurat hadde badet henne.
mai mammaen til to Skrevet 31. oktober 2006 #12 Skrevet 31. oktober 2006 i begynnelsen la jeg henne i vognen rett uten for badet...fortet meg i dusjen mens hun sov. etterhvert la jeg henne på teppe på gulvet foran dusjen...etterhvert så har jeg lagt henne naken på teppe og nårjeg har dusjet meg selv, tar jeg henne med i dusjen. er ikke så lett å få vasket håret med baby på armen.. eller du kan vente til pappaen kommer hjem?
mai mammaen til to Skrevet 31. oktober 2006 #13 Skrevet 31. oktober 2006 mor til odamarie lar du henne ligge på stellebordet helt alene? da datteren min var 4 mnd rullet hun bortover... du vetaldri når hun lærer seg det???syns det hørtes veldig skummelt ut
langevipper Skrevet 31. oktober 2006 #14 Skrevet 31. oktober 2006 nei herregud hun ligger ikke på stellebordet alene når jeg har henne helt opp til dusjen og kan ta på henne mens jeg dusjer. Står så pass opp til henne at jeg ikke hadde kommet nærmere om jeg hadde skiftet på henne. Det er jo trossalt høye kanter på stellebordet og stellebordet står inntil den ene veggen. Det går greit nå fordi hun er ikke så aktiv på stellebordet.
IdaJacobine Skrevet 31. oktober 2006 #15 Skrevet 31. oktober 2006 Når babyen sover eller før pappaen går på jobb eller om kvelden mens pappaen er der. :-)
Englefjas Skrevet 31. oktober 2006 #16 Skrevet 31. oktober 2006 Lar henne sitte på badet. Før i bilstolen, men nå har vi kjøpt vippestol. Hun blir rolig av lyden av rennende vann, og det er kjempemorsomt når mamma tørker seg. Dessuten pleier hun av en eller annen grunn nesten alltid å bæsje når hun sitter der, så da får vi gjort unna det også.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #18 Skrevet 31. oktober 2006 klarte å få dusjet etter at han duppet av i 2 min...han startet å gråte akkurat i det jeg kom ut av dusjen. Så nå stinker jeg hvertfall ikke mere. Bortsett fra gulp og sur morsmelk
to+en til! Skrevet 31. oktober 2006 #19 Skrevet 31. oktober 2006 Bra du fikk dusja! Her bruker han å ligge på golvet å se på meg mens jeg dusjer, i begynnelsen gråt han ganske fort, så da ble det lynkjappe dusjer. Men nå har han funnet ut at det er ok å ligge der ei lita stund.
jubajuba2 Skrevet 31. oktober 2006 #20 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har mini med på badet,han sitter i vippestolen sin.
Gøril (210406) Skrevet 31. oktober 2006 #21 Skrevet 31. oktober 2006 Dusjer alltid hver dag. Enten sover jenta vår, Pappaen har henne eller hun sitter i vippestolen foran dusjen så jeg ser henne hele tiden og hun meg.
snull Skrevet 31. oktober 2006 #22 Skrevet 31. oktober 2006 Hvordan får man dusjet ? Man kler av seg, trer inn i dusjen og skrur på dusjhodet til vannet er passelig varmt/kaldt. Så såper man inn kroppen, barberer det man vil barbere, shamponerer håret, balsamerer håret og slår av en liten trall.... til slutt den evinnelige tørkingen da Lykke til (begynner å bli litt småtrøtt nå, sorry...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå