Gå til innhold

sukker i urin men ikke i blod!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært hos lege idag. mye sukker i urin men ikke i blod. er det mulig???? jeg spiste litt honinnig inatt men min lege trodde ikke på meg. de skal ta noen blod og urinprøve imorgen tildlig. hun sa at jeg må sitte der i to timer og spiser ingenting.:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig. At du har sukker i urinen viser at du har for mye sukker i blodet. Dersom du har blodsukker over 11 (normalt er ca 3-6) så klarer ikke nyrene å holde på det lenger, og det skilles ut i urinen. Mulig du har fått svangerskapsdiabetes. Det er vel det du skal sjekke i morgen.

Skrevet

de har tatt blodprøve og var fint.hun sa at jeg har ikke sukker i blod!!!!!

Skrevet

Hei dette er fullt mulg. Har selv vært borti det flere ganger. Har hatt sukker i urinen men blodsukker normalt. For to mnd siden hadde jeg +2 i glucose og blodsukker på 5,7 på fastende mage. aAr hatt det slik under alle mine svangerskap. ( venter nr 5). Min mor og to onkler har det på samme måte. Hos meg har de sluttet å bry seg med det så lenge ikke det er hver gang, og at det er flere faktorer inne i bildet ( som f. eks ketoner ).

Jeg tror nok det er honningen du spiste som utløste det. Så bare slapp av og ta det med ro, så får du se hav de finner ut i morgen. Hold en lav profil på sukker i dag. Lykke til videre.

Skrevet

Det er vanlig hos oss gravide at nyrene bruker litt lengre tid på å skille ut sukker , dette uten at du ser det i blodet- derfor kan man ta flere tester ...så når bl.s i blodet er normalt er det som regel ingen grunn til å være bekymret;) Drikk godt med vann slik at det er enklere for nyrene å gjøre jobben sin. Spiste du honning den natta er det garantert dette som utløste det.

Skrevet

Det samme skjedde med meg. +2 i urinen og runst 5 ( husker ikke akuratt) på fastende mage.

Jeg fikk da beskjed av jordmor at jeg hadde "tedenser til diabetes". Hun så og at jeg måtte legge om kostholde mitt og bevege meg mer...

Det e så urettferdig! Her har eg ett greit kosthold, beveger meg det eg har kunne trass i bekkenløsning, slutta helt å røyke og ikkje rørt alkehol. Og den ene store gleden var et ( to, tre) iskaldt glass med cola i helgene og sjokolade. Så ska eg kutte det ut.....

Men jeg må innrømme at etter hun sa det til meg har jeg ikkje klart å la vere å ete noe søtt hverdag....Jeg må bare... Har konstant dårlig samvittighet....

Legen tok den siste piffen fra meg!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...