Gå til innhold

baby klær i str 50??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei lurte på noe.håper på svar fra noen som vet dette.jeg har da kjøpt masse gutte tøy og fått masse i str 50.det jeg lurer på nå er.....vis babyen min blir stor å lang si 54cm når han kjem ut.passer ikke størelse 50 da eller???klem fra gull ungen.ha en fin da alle sammen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste nyfødte går rett inn i str. 56. Jeg brukte ikke 50 på jenta mi i det hele tatt sist, hun ar 51cm og 4000g. Denne gangen har vi kun kjøpt/funnet fram klær i str.56, hvis det skulle vise seg at magetrollet er for liten, sender jeg bare pappa'n ut på panikkshopping. Vi får jo klær av sykehuset mens vi er der, så det er ingen krise :) Bedre å gjøre det sånn syns vi, enn å brenne inne med masse fine klær man aldri får brukt fordi de er for små (jeg vasker nemlig alle klærne før bruk, så det går ikke an å bytte dem).

Skrevet

Vi har kjøpt ett sett i str 50 og ett i 56, så får vi se hvor stor ho er når ho kommer ut, og heller handle mer da. Ting tyder på at jenta mi blir ganske lita, så jeg syns jeg måtte kjøpe et sett i 50 også. Men selv om babyene er små, så er det ikke så lenge de kan bruke 50, så jeg ville nok ikke kjøpt så mye i den størrelsen, og er de oppunder 4 kg og noen-og-femti cm, så passer nok ikke 50 i det hele tatt.

Skrevet

Min gikk også rett i 56, var 52 cm da han ble født. Etter tre uker måtte vi skifte til 62, så jeg har mye smått og nesten ubrukt liggende klart til nestemann...

Skrevet

Mine barn har vært noe over 4 kg/51 cm. Str 50 er da forlite. Viktig at ikke tær blir klemt osv. Det jeg fikk av babytøy i str 50 ble byttet. Str 56 er nok det som hovedsaklig passer vanlige norske barn født til termin!

Skrevet

Jeg fikk en gutt for 10 uker siden, og brukte str 50 i over 6 uker. Hadde fått anbefalt å kjøpe mest i str 56, men måtte ut å kjøpe mer i str 50. Jeg vil i allefall anbefale deg å ha en del hvite bodyer i str 50.. Dette er "forbruksvare". Enkelte bukser i str 50 bruker han ennå! Gutten var 51 cm / 3500.

Skrevet

Gutten min var 4kg og 51 cm da han ble født og vi brute str 50 i 1 uke tror jeg. Hadde ikke kjøpt mer enn et par sett i str 50 vi da, for regnet med at han var ganske stor.

:)

Skrevet

Syns det er litt vanskelig med størrelser, det ser ut til å variere noe fra merke til merke.

Skrevet

Jenta mi var 49,5 cm og 3370 når hun ble født, hun la på seg til 4,6 kg når hun var 4 uker, nå er hun 6 uker og bruker fremdeles nesten alt jeg hadde kjøpt i 50. Måtte kjøpe masse mer i 50 etter hun ble født for hun druknet jo i 56... Nå bruker hun mest 56... Så det kan hende du får god bruk for det, men det kommer jo an på hva du kjøper... Jeg kjøpte ingenting med føtter som er sydd fast fordi sånne små sparker seg rett og slett ut av ting som er sydd igjen nederst...

Kjøper du ting som er åpne nederst kan de jo bruke det til det blir for stramt over skuldrene:)

Skrevet

Ja, Hennes&Mauritz og flere av kjedebutikkene har mye større størrelser enn Fru Lyng ol. som importerer utenlandske merkevarer. Det er snakk om stor forskjell i størrelser!

Skrevet

Jeg, for min del, kjøper ingenting mindre enn str. 62. Førstemann var 51 cm lang. Jeg hadde med meg et sett i str. 56 til føden, men det var faktisk for lite til ham da vi skulle hjem få dager senere (kanskje var drakten liten i størrelsen..). Det var jo ingen katastrofe, for selv om settet var for kort i beina, utnyttet han ikke plassen helt likevel, for så små babyer ligger jo gjerne med beina litt trukket opp under seg, litt i "fosterstilling" ennå. Settet hadde jeg fått i gave av svigermor, og var helt nyydelig, så jeg brukte det noen få ganger den første tiden.

Med nr. 2 hadde jeg med meg samme sett til føden, + en kjole sånn i tilfelle. Ut kom en jente, på 53 cm, og kjolen ble tatt i bruk på tur hjem.

Begge mine har brukt str. 62 fra første start. Det settet jeg har i str. 56 er med andre ord liiite brukt, men jeg har nok en body eller to i str. 56 som er brukt helt i begynnelsen med begge.

Men det stemmer, som noen har påpekt, at hvor stor de ulike klesstørrelsene er, varierer fra butikkjede til butikkjede. H&M har forholdsvis store klær, som tåler vask på høy tp (de fleste plagg er beregnet for 60 grader), og av god kvalitet. Cubus sine klær er forholdsvis små, det samme gjelder Spar-Kjøp. Lindex er sånn midt i mellom.

Babyer født til termin kan nok ofte godt hoppe rett inn i str. 62, men blir babyen født litt tidligere, er nok de mindre størrelsene fine å ha.

Skrevet

Vi brukte ikke str 50 på junior selv om han var 51 cm lang.

Synes det er bortkasta penger å kjøpe så smått. str 56 holder i massevis, og det er ikke mange ukene en får brukt det heller.

Er jo bare å brette opp om det skulle være litt langt.

Skrevet

Vi brukte str 50 ganske lenge til jenta vår. Hun var 52cm og 3800 g da hun ble født. Hun vokste ikke så mye i starten men så slo hun til og plutselig var hun 62 cm. Så hos oss så ble str 56 fort lagt vekk.

Skrevet

Lengden på deg selv som baby kan være en god pekepinn. Begge mine jenter var 52 cm ( jeg også) og fikk ikke brukt mange plaggene i 50. Ikke vask det du får , så kan du heller bytte det om du får en stor baby;)

Skrevet

Mine er tre uker og 50 er fortsatt ganske stort. Men så var (og er) de jo ganske små da :-) Det er i alle fall en god stund til de begynner å bruke 56.

Skjønner ikke helt at det går an å hoppe rett til 62 når jeg ser hvor svært 56 er ift 50...

Skrevet

Fikk ikke du tvillinger da? Er ikke de vanligvis litt mindre når de blir født enn "enkelt-unger"?

Skrevet

Ikke nødvendigvis, men siden tvillinger ofte blir født for tidlig (som i mitt tilfelle) så er de mindre enn de som er født til termin.

Skrev jo at mine er små... var vel mer min egen undring over at babyer kan være så store at de drar hjem i str 62...

Skrevet

det er nok stor forskjell i hvor store klærne er. noen er store i størrelsen og andre små.. sånn er det jo med klærne våre også. kommer nok an på fabrikanten. så må nok se det an..

Skrevet

Jenta vi fikk sist var 51 cm og 3990g når hun blei født.. hadde for det meste hennes og mauritz klær, og de passet i følge det som står på lappen første halvåret.. (50 var til hun ble 1mnd, 56 til hun var 2, 62 til hun var 4mndr og 68 til hun var 6mndr..) men ikke alle babyklær som er like små/store som størrelsen tilsier i mange butikker... men uansett trenger man sjelden mye klær i str 50.. send heller sambo/mann/besteforeldre ut å kjøp ett par bodyer og noen sparkebukser når ungen er ute å man ser hvor stor den er :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...