Gå til innhold

Slutte på p-piller, å prøve å bli gravid (samme som skravle..)

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt p-piller eller annen prevensjon med hormoner i (p-stav, p-sprøyte) stort sett sammenhengende i 6 år.

Når jeg nå slutter på pillen for å prøve å bli gravid, hvor lang tid må jeg regne med at det går før det klaffer?

Har hørt det kan ta ganske lang tid...

En annen ting jeg lurer på er om allergimedisinins zyrtec har noen å si for hvor lang tid det tar?

Jeg bruker zyrtec hver dag...

Skal til legen om en uke, men ville spørre dere kloke hoder før jeg drar dit, så er jeg ikke helt blank.. :)

Blir veldig glad for svar :)

Fortsetter under...

Det er VELDIG individuelt hvor lang tid man bruker. Noen blir gravide med en gang, noen må vente aldri så lenge.

Hvor lang tid du bruker, det kan ingen her svare på , det må dere finne ut av selv..

Det kan ta lang tid ja, dessverre. Lurt og innstille hodet på at det kan ta mange måneder, så får man bli gladelig overrasket skulle det skje før.

jeg vet ikke så mye om zyrtec, men den vil ikke hindre deg i å bli gravid i allefall.. Men jeg vet ikke om man kan bruke den når man er gravid. Men du kan fint bruke det nå!

Jeg sluttet på pilla(midt i brettet) 23 august(mener og huske det var da,sånn ca hvertfall) og fikk en menslignende blødning dagen etter,men den skikkelige mensen kom 28 dager etter,jeg rakk å få mensen 1 gang før spiren satt.

Jeg er nå 6+2!

(men jeg henger på denne siden enda*rødme*)

Masse lykke til!!!

Takk for svar! :)

Panama:

Det har jeg egentlig også lurt på....jeg har 6 tabletter + 7 sukkertabletter igjen å dette brettet (som blir mitt siste for denne gang).

Har det noe å si om jeg slutter nå, eller venter til jeg er ferdig med dette brettet?

Å takk for lykkeønskninger :)

Jeg tenkte meg ikke om en gang jeg..Da jeg fikk grønt lys fra sambo da gikk pillene i søpla samme dag selv om jeg var midt i brettet;o) Men jeg har fått vist det etterpå at det kan klusse til syklusen din(fikk vite det her inne) Men det gikk meget bra i mitt tilfelle værtfall;o)

Vet ikke helt om du ble noe klokere av dette;o)

Hvor lang tid det tar er veldig individuelt, noen blir gravid bare av å sove i samme seng (satt litt på spissen kanskje?) mens andre kan prøve i månedsvis.

Man skal ikke bruke noen form for allergimedisin når man er gravid! Vet ikke om det har noe å si for prøvingen (sikkert ikke), men jeg fikk iallefall vite av legen at han helst så at jeg klarte meg uten (han sa noe sånt som at jeg måtte velge mellom to onder; risikere babyen ved å ta piller eller leve med allergiplagene. Heldige meg som ble kvitt alle allergisymptomer så snart jeg ble gravid.)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...