lucky_mom Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Har vært på ultralyd idag, er 38+2. Legen estimerte vekten hans til 4150 gram nå. Så med en vektøkning på ca 250 gram i uken blir det 4650 gram ved termin. Eller 5150 gram hvis jeg går to uker over... Mitt første barn veide 4 kg, og nummer to veide 4.5 kg. Nummer to var i tillegg stjernekikker, så det kan vel ikke bli så myyye verre enn det vel...? Noen flere som har fått estimert store bebiser??
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Er det ikke slik at babyen ikke legger så mye på seg etter uke 40, slik at overtid ikke skal ha så mye å si på vekten? Mener både å ha hørt og lest dette. Selv er jeg 38+3 og fikk på UL i dag estimert vekt til 3500-3600 gram.
KMB Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Jepp, min "lille" jente fikk estimert vekt til 2,8 kg i uke 31. Mine 3 andre har alle hatt vekt på noe over 4 kg. Men han som ville ha blitt størst kom 3 uker før tiden. Satser på at noe lignende skjer nå også. Jeg er i uke 35,4, og det begynner å bli tungt!!
msbu Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Det er visst slik at babyene vokser mest de siste ukene fram mot termin. Etter termin vokser de ikke så mye, det skyldes visst dårligere morkakefunksjon eller noe sånnt. Det virker som om dette stemmer, for min første ble født til termin og veide 3830 (gutt). Da jeg skulle ha nr. to, forventet jeg å få en litt større baby (selv var jeg over 4 kg). Jeg gikk 9 dager over tiden, og fikk en jente på 3640. Hun var 2 cm lengre enn sin bror, men hadde tydeligvis ikke lagt på seg særlig de siste ukene. Med 53 cm og 3640 g var hun lang og bortimot mager.
lucky_mom Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2006 Det hadde jeg ikke tenkt på - at de ikke vokser såå mye etter termin! Det var beroligende :-)
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Er det noen spesiell grunn til at de regner ut str på babyene deres? Min forrige var 4570g. Nå i 40.uke ligger småen over normalfeltet på SF-målet, men det har aldri vært snakk om noen vektestimering. Men må jo innrømme at er litt redd for at denne skal bli større enn forrige,- selv om det var min "letteste" fødsel. Synes det er litt rart at de ikke bryr seg om å sjekke når forrige var såpass stor. Tvillingene jeg fikk før det var og stor for å være tvillinger (3180 &3780).
Oj, en baby!! :-) Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Joda, legen antydet at vår baby kan bli borti 5 kg!!! He-he, kraftplugg på vei!! Skjønner ikke helt hvordan babyen vår har blitt så stor (om den er det da - de tar visst ofte litt feil - håper jeg!). Vi passer liksom ikke inn i skjemaet over de som kan få store babyer, men, men, he-he. Babisen er i seteleie også. Så blir ks 2.11!
lucky_mom Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg fikk en ekstra ultralyd nå to uker før termin fordi forrigemann var såpass stor. Er kanskje litt forskjellig praksis på det rundt omkring? Min søster fikk estimert vekt på babyen til 5 kg ved termin, og ble igangsatt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå