Kose-KU Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Hvor lenge og på hvilken temp. varmes risposer opp i stekeovnen? Har ikke mikro. Noen som har sydd rispose selv? Hvilket stoff er lurt å bruke? Hvilken type ris? Noen tips om hvordan det bør gjøres? Hvor kan evt. risposer kjøpes?
Tuppa78 og Emelie Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Hei. Jeg laget min av frottehåndkle og Geisharis, ble anbefalt dette av en som driver med gravidmassasje. Vet ikke hvor lenge man skal putte den i stekeovnen, men i microen holder det med tre min. Tror du kjenner fort om den er varm nok. Utrolig godt )
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Et tips er å ha i litt tørket lavendel eller noe. Mmm lukter godt! Jeg brukte bygg av noe slag jeg kjøpte på helsekosten - ble anbefalt det der for de holder så godt på varmen. Tok et litt tykt kjøkkenhåndkle og la på en feit stripe bygg (hele korn) og dryssa over med litt lavendel, pakka det inn, liksom rulla en stor pølse - ikke for stram - heller litt løs. Også sydde jeg igjen for hånd. Ganske lett, og jeg er ingen håndtarbeider!!!
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 jeg har sydd risposer av vanlig metervare/billig gardinstoff, bruk 20 min ris jasminris. varmer 1-2 min alt etter hvor sterk mikro er! mange velger å legge hånduk/kopphånduk rundt før du legger på huden. du kan kjøpe på div helse butikker til ca 300 kr. men lett å lage selv. har sydd meg ei slags pølse selv, men du kan også sy bredere og lage kanaler inne så du dekker større områder samtidig.
Januarjubel! Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Hei! Noe har gått meg hus forbi; hva brukes disse hjemmesydde varme risposene til? Hørtes jo akkurat ut som noe som jeg kunne like, men trenger en forklaring...hvis noen gidder...
Gjest Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Hei! Små risposer ble brukt på føden da jeg fødte sist. Hjalp masse da han hadde luft i magen. Da jeg kom hjem fra føden, var det rett i syinga. God erfaring med å bruke bare en vaskevott (vaskeklut) i myk frotte som jeg fylte med Geisha-ris og sydde igjen åpnina i enden. Ett minutt i mikroen er nok. På helsebutikken har de ferdige poser, men de er ofte for store for bruk på små babymager.
Kose-KU Skrevet 1. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 1. november 2006 Tusen takk for svarene Synes det var en god ide` med lavendel. Det skal jeg sy inn i posen sammen med risen. Til januarjubel: Jeg tenkte å bruke risposen til å legge på magen / ryggen fordi jeg har hørt det skal hjelpe på smerter under fødselen. Det var smart å sy en mindre til babyen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå