Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 hørt det skal være bra og massere kjønsleppene? eller tar jeg feil nå? vi kjøpte en olje på apoteket som innholder: olivenolje, mandelolje, hvetekimolje og jordnøttolje. ingen tilsettningsstoffer. noen som har denne massasjeoljen? og evt. vet om det er mulig og massere kjønnsleppene med den? vil ikke få noen infeksjon pga feil olje.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 jeg har en olje som inneholder de tinga der, men aner ikke hvor den har blitt kjøpt.. (fått av en venninne). men vet desverre ikke om man kan massere kjønnslepper med den. jeg har bare blitt massert føttene med den hehe.. men må vel gå ann og spørre på apoteket der du kjøpte den...
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Kjønnsleppene???? Trodde jeg hadde hørt noe om massasje av NOE der nede, men om det var kjønnsleppene?? Trodde det var i det området man kan sprekke, og der er vel ikke kjønnsleppene stedet i størst fare.. Er det noen som vet?? (men ikke det, litt oljesøl og massasje deromkring er vel ikke å forakte uansett ;-)
Meg&Lilleskatten Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 hehe...Hørtes litt moro ut...;P Det er mellomkjøttet som kan revne...mange masserer dette med olje ett par uker før fødselen..1o min. hver dag elller noe... Jeg tror egentlig det har "samme" effekt som å smøre seg mot strekkmerker.....;o) (minimal......
Meg&Lilleskatten Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 ved nærmere ettertanke var det jo ikke det hov. inlgegger spurte om..men OM det gikk ann å massere dem kj.leppene med den oljen...DET skal ikke jeg uttale meg om...men naturlige oljer er jo ikke farlig...så det kan nok HELT sikkert brukes...Den samme oljen brukes iallefall på mellomkjøttet!=)
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Tror nok det er mulig å bruke den i salaten også, hvis det kniper.. Jeg tror jeg skal kjøpe meg litt olje og forklare hjemme hvor viktig det er at jeg jevnlig får den massert inn i mellomkjøttet og deromkring.. ;-) (og ikke om jeg forteller at det mest gjelder den siste tida, hvem vet -det kanskje fungerer best jo tidligere man begynner, hehe..)
findus Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Tja - hørt jordnøttolje og "tøying" skal være fint i hvert fall! Vet ikke noe om de andre oljene i den du kjøpte. På http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/kjerringr_d/revning_under_f_dselen står det: "Da jeg var gravid med nr.2 fikk jeg et godt råd av jordmora jeg gikk hos. Ca. en måned før fødselen skulle mannen min massere inn jordnøttolje på kjønnsleppene mine, så skulle han begynne å tøye forsiktig. Dette gjorde vi nesten hver kveld før vi la oss (det ble jo en veldig trivelig avslutning på dagen også). Etter hvert kunne han tøye hardere. Da jeg en kveld spurte om det hjalp noe særlig, svarte han at de ble som gummistrikk. Under fødselen revnet jeg ingen ting. Dette rådet fulgte vi også når vi var gravid med nr. 3 og heller ikke denne gangen revnet jeg. Ellers kan jeg nevne at jeg hovner veldig fort opp i kjønnsleppene. Hvis jeg sykler samtidig som jeg bruker bind, hovner jeg opp. Under første fødsel revnet jeg litt og i tillegg hovnet jeg opp veldig mye. Etter fødsel nr. 2 og 3 hadde jeg ingen av disse plagene. Dagen etter fødslene kunne jeg sitte rett opp og ned uten å være sår og øm. Nå er jeg gravid med nr. 4 og har tenkt å følge det samme rådet når det begynner å nærme seg termin. Hilsen Irene"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå