Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 mamma, pappa, ja, æsj og nam. Det er det eneste. Og han har fylt to år. Noen flere med samme erfaringer?
Gjest thricane Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 jepp. sønnen min er 2 år og 6 mnd. han sier bare enkle ord som 1-2-3, mamma, pappa, hallo, hei, tørst, sove osv. vi har lagt merke til at han av og til er veldig ukonsentrert osv. så vi har blitt henvist til øre nese hals for å sjekke hørselen hans 5 des. er spent ja. jeg synes vi gjentar ordene i det uendelige. merker at andre barn som er mindre, snapper opp ordene så lett at jeg blir overrasket, mens her hjemme så når det liksom ikke inn. utrolig vanskelig for ham da, om han rett og slett ikke hører oss helt.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Min sønn var også veldig sein med og prate, tror han var nærmere 3 år før han kunne si noe forståelig, mens mine to jenter snakket som en foss fra de var 1 år. De sies at gutter ofte er seinere enn jenter,så ikke bekymre deg-det kommer nok. Snakk evt. med helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har to gutter, hvor eldstemann snakket veldig bra når han var 1,5år. Og andremann var ikke i nærheten av språk ved samme alder... Han gjorde seg veldig forstått ved å peke, og ta oss med til "ting" for å få forståelse. Var litt bekymret i en periode, men når han først fikk interessen så kom det fort:-) Vi hadde tre ukers ferie fra barnehagen, og da han kom tilbake pratet han i veg. Så språket kom seg bare så utrolig i løpet av ferien:-) De i barnehagen var veldig overasket over han:-) Han var da 2år og 5mnd. Nå har han tatt igjen alle de andre som var tidligere ute med språket:-) Og nå er han 2år og 8mnd Så noen trenger litt tid til å bestemme seg tror jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Sønnen min fylte nettopp 2 år og snakker nesten ingenting. Han sier bare 2-3 ord. Men han forstår alt vi sier da. Helsesøster mente det kom av seg selv. Viktig å bruke mye pekebøker, synge sanger og fortelle rim og regler. Snakket ikke barna til de var 3 år, begynte de å lure på om noe var galt.
lbml Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Gutten vår sa nesten ingenting før han begynte i barnehage. Da var han 2 år og 2 mnd. De siste 3 mnd har han begynt å snakke. Og det kommer nye ord hele tiden. Så han gikk fra å si bare enkelt ord til å si hele setninger på 5-6 ord. Grunnen til det er at storesøster har tatt over praten her i hjemmet. Hun er 15 mnd eldre enn han. Han har liksom ikke kommet til. Men nå snakker de i munnen på hverandre. Så en stor takk til barnehagen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå