Gå til innhold

Fikk telefon fra lægekontoret i dag...

Anbefalte innlegg

E ikke rart æ e en svemling og e trøtt og slapp... sist æ va hos lægen så høveli tvenga æ han tel å sjekk jernlagran mine enda æ hadd høg blodprosent og fint blodtrøkk... nu visst det sæ at æ hadd seks i jernlager... å det sku vesst nok tilsi så godt som tomt... kontordama sjønnt ikke kor æ klart mæ me så lavt jernlager... e det nån som veit ka som e vanlig å ha i jernlager? Nån som har nå jerntilskudd og anbefal? Som ikke ødelegg magen? Ja, ja... da e det nu i det minste håp om bedre tider :D Å legen skal få hør på neste kontroll....

Fortsetter under...

Det er visst forskjell på preparater som skal bygge opp jernlageret og jerntilskudd.

Legen sa jeg skulle ta tilskudd, og anbefalte duroferon, men det fikk jeg bare mageknip midt på natten av så sluttet med det.

Da jeg spurte på apoteket sa han der at duroferon var for å bygge opp jernlageret, mens jeg skulle ha et tilskudd, så han anbefalte Hemofer. Så det tar jeg. Blir ikke dårlig av det, men de er så svake så man kan regulere mengden selv etter hvor mange man tar.

Anbefaler deg å spørre på apoteket!

Men husk å ta c-vitamin i tillegg, det øker visst opptaket av jern! : )

Dersom det er ferritin det er snakk om skal man ligge mellom 15-200........ Når man ligger under 20 bør man ta en dose på 30-50 mg per dag.... men det beste er nok å snakke med lege eller jordmor for å bli skikkelig dosert...

Prøv Amino Jern fra helsekosten. Fikk mitt jern lager fra 3 til 18 på et brett... Og jeg har prøvd mye forskjelllig!!!!

Har hatt jernlager på under åtte de siste ni årene..

Legen min ble så imponert over jern tabl at jeg måtte sende han e-post på hva de het=) og det beste er at jeg ikke fikk hard mage!!

http://www.naturmidler.no/product_info.php?products_id=281&osCsid=nih77jdl4il9dm994obbt4p051

Annonse

oj oj oj, ikke rart du er trøtt og sliten nei.......... jeg har også brukt floradix før, og den er mild og god mot magen den :-)

Og spis MASSE lever, leverpostei o gbroccoli.....

God bedring i alle fall =)

Såpass ja... Det er ikke rart du har slitt litt da ja... Jeg fikk beskjed om å ta jern når blodprosenten var under 10, men verdier på jernlager vet jeg ikke.. Jeg tok noen tabletter først som jeg ble dårlig i magen av, men floradix fungerte fint for meg.. Det kan man kjøpe i vanlig dagligvare butikk også...

Blir nok en ny verden for deg når du får i deg litt jern ja... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...