Gå til innhold

Er det sammenheng mellom tidlig melk i puppene og ammevne?

hæppi;)

Anbefalte innlegg

Er det sammenheng mellom tidlig melk i puppene og ammevne? NYTT 11:15 31.10.2006

Jeg er i uke 22 og har ikke merket noe til melk i puppene. Jordmor Siri sa at dette kunne komme alt i uke 12. Er veldig engstelig for å ikke få til dette med ammingen, og lurer på om det er noen sammengheng mellom dét å få melk i brystene under svangerskapet og evnen til å kunne amme? Kan man ha like gode muligheter selv om melken evt. kommer først ved/rett etter fødselen? Takker for innspill....;)

spent32

[svar på dette innlegget]

Tilbake til 2.trimester

Tips en venn

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------

For deg med barn

mellom 3 og 12 år

Startside for gravide

GRATIS NAVNEGUIDE

Jeg er i uke 22 og har ikke merket noe til melk i puppene enda. I følge jordmor Siri kan noe få melk allerede far uke 12. Jeg er engstelig for å ikke få til dette med ammingen, og lurer på om det er noen sammenheng mellom ammeevnen og dét å få melk tidlig i svangerskapet? Eller kan evnen være like god selv om man får melken først ved/under fødselen? Håper kanskje dere flergangsfødende kan dele noen erfaringer med meg...?;)

Fortsetter under...

Det går nok veldig bra, ikke bekymre deg du! Jeg fikk ikke melk før 5-6 dager etter fødselen, da kom det til gjengjeld mye fin melk! Jeg ammet gutten min til ettårsdagen, fullammet første 6 mnd, og koste meg med amminga hele tiden. Null problem. Nå er jeg 11 dager unna termin, og har ikke noe melk enda, regner med den først vil komme etter fødselen denne gangen også. Det er kjempepraktisk også, virker utrolig kjedelig å plages med lekking under svangerskapet. Da har man jammen nok plager fra før! :)

Jeg lakk fra uke 16 og melken kom dag 1-2 selv om jeg tok keisersnitt! (De sier at den ofte kommer seinere ved KS, men det stemte IKKE).Fullammet til poden ville ha grøt (6-7 måneder), og hadde alt for mye melk. Hadde alltid fryseren full, og måtte kaste masse etterhvert. Poden sov sammenhengende (uten pupp) i 10-11 timer fra 7 ukers alder, så der var det rene kremfløten ja... men om det har sammenheng med den tidlige lekkasjen aner ikke jeg. Lykke til, det gårs seg nok til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...