Gå til innhold

Juuulestemning!

Mamsen med lillemor i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Oslo falt den første snøen for to dager siden, og gjett om det gjorde susen! Jeg har kjempe julestemning! Jeg kan nesten kjenne smaken av gløgg med rosiner og nøtter! Og jeg planlegger julebaksten allerede! Har så lyst til å begynne å bake, men det er kanskje litt tidlig? Jeg går ut i permisjon 1 desember, så får vel begynne da!

Julemiddagen gleder jeg meg skikkelig til også! Ungen kan godt komme en uke før jul, eller et par dager etter, men jeg vil ikke tilbringe juleaften på sykehuset uten ribbe! ÅÅÅÅ som jeg gleder meg til ribbe med sprø svor og poteter og saus og rødkål! og semulepudding med rød saus, og MASJIPAN!!!! Og alle de koselige filmene på tv! Og ikke minst klementiner og appelsiner og nøtter!

Jeg er helt i 100, er det flere??? Hva gleder du deg mest til med julen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja, jeg gleder meg til jul, har alltid gjort det, også etter at jeg ble voksen, litt sånn juleromatiker. Så begynte jeg å glede meg enda mer når jeg leste hva du gleder deg til. Juleribbe blir nå fantastisk. Skal være hos mamma og pappa, så det blir jo kjempekoselig!!!

Skrevet

Gleder meg MASSE j og,kjøpte klementiner her om dagen,og bare lukte av de fikk meg til og komme i stemning...gleder emg mase til og lage julekalender til datteren min på 3 og stedatteren min på snart 3,til vi skal ha juleverksted her og de skal få lage julepynt og julegaver som vi skal pakke inn,gleder meg til og se ansintet til datteren min når julenissen kommer på julaften,og ja alt som har med jul og gjøre egentlig;)

men hvor i oslo bor du??j har ikke sett noe til noe snø,bor på vika!j hadde gledet meg sånn til og våkneopp til snøen i dag,men den gang ei..:( skikkelig skuffa j...

Skrevet

Jeg er nok i hundre jeg og ja! Alt av babyforberedelser skal være unnagjort før 1.desember, for da begynner juleforberedelsene! (termin 8.jan). Men her i huset er vi veldig strenge med å vente til 1.desember med jula!!! Det eneste vi kanskje må bryte med i år er at vi skal til byen og besøke noen venner nest siste helga i november, og pga formen min kan vi ikke vente lenger enn da... har planlagt litt gløgg og sånt.

Skrevet

jennyblirmor : har du termin på julaften du å?

Skrevet

Gleder meg masssse jeg også! bare håper jeg slipper å være på sykehuset juleaften, har nemlig termin 22 desember. Krysser virkelig fingrene for at tulla kommer en ukes tid før termin, eller at hun holder seg inne 3-4 dager over termin!

Skrevet

Jeg gleder meg også til juleverksted og pynte tre og sånn. Vi var midt i flyttelass i fjor,så fikk ikke ha noe julepynt eller juletre,så i år skal jeg ta skikkelig av. Gruer meg til husvasken da. Men mamma har sagt at hun skal komme å hjelpe meg... :)

Men jeg liker faktisk ikke ribbe,aldri helt skjønt greia med det... Og julepølser smaker jo bare vanlig røkte pølser,så derfor er jeg glad for at søss skal ha med seg typen sin. Han er fra stavanger,og da skal vi ha pinnekjøtt attåt! Og DET er kjempe godt! Har bare sånn kjedelig julemat på hedmarken :P

Skrevet

Gleder meg til å stå opp om morgenen i adventstiden og det er litt mørkt ute, mens det inne er varmt og godt, huset pyntet til jul og et stort, lysende tre : ) Reise hjem til familien og ikke minst selve julaften da lukten av pinnekjøtt brer seg i huset og den søte lukten av sausen til riskremen : ) Nam, nam... Får vatn i munn!!! Ellers hører det med å gå i kirka på julaften, sitter der og egentlig helst vil hjem, klarer ikke tenke på annet enn den deilige maten som venter : ) Glemmer aldri den julen da det faktisk snøa da vi kom ut av kirka, vi bor på Vestlandet så det er ikke så vanlig. Jeg eeeeelsker jul!!!

Skrevet

Pynter dere treet i adventstida? Hos oss har vi blandet to tradisjoner - jeg er vant til at ungene får være med å pynte både huset og treet lille julaften, mens mannen min er vant til at foreldrene har vært oppe sent om kvelden og pyntet ferdig så ungene våkner til ferdigpyntet tre og hus :) Vi har blandet, og lar jenta vår være med på å sette ut engler og nisser og sånt på lillejulaften, mens hun får våkne til ferdigpyntet tre på julaften! Gleder meg sånn... åååh.......

Skrevet

Hei, nei jeg har faktisk UL termin 2 jan, men mens termin 28 des... så håper den venter til etter julen!

Skrevet

Jeg gleder meg kjempe masse oxo!!!!!

Skrevet

Er allereie begynt å høre på julemusikk :-) Og eg har smaka på julemarsipanen..... Blir veldig rart i år med baby på plass til jul. Har planlagt juleverkstad og baking med venninner i desember. Kos!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...