Gå til innhold

Ang masrier. (falske rier)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere som har hatt det gått med det før det gikk over til skikkelige rier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ukesvis!! Men det er vel kanskje forskjell.

Skrevet

Ja vel! Uke vis? Håper jeg slipper det. Blir jo dødssliten av å gå sånn i ukevis. Har hatt det sånn siden lørdag nå.

Skrevet

Har også hatt de en 3 ukers tid nå....og jeg går nå fortsatt!

Skrevet

Har hatt det et par uker nå, hadde masse i natt, fikk ikke sove. Nå lurer jeg på om jeg kommer til å vite hva som er ekte...

Skrevet

Ekte rier gir seg ikke om du er oppe og i bevegelse. Falske rier pleier jo å stoppe når en beveger på seg.

Skrevet

Takk for tips! Jeg får i hvertfall kynnere når jeg reiser meg/ beveger meg, men ikke rier...

Skrevet

Stemmer det som "Desperat 3 gangs fødende" skriver her over? Jeg trodde det var omvendt for det er sånn jeg opplever det.

Skrevet

Er det kanskje sånn at kynnere får man når man stresser eller er i bevegelse, og disse gir seg hvis man legger seg ned og slapper av. Men maserier oppstår gjerne mens man ligger, og gir seg dersom man står opp og går litt...?

Det er sånn jeg har opplevd det. Kynnerne får jeg til alle døgnets tider. Et par netter nå i det siste har jeg hatt det jeg tror må være maserier, for de er myyyye vondere, men gir seg hvis jeg står opp og går litt rundt.

Skrevet

Jeg har hatt mye kynnere gjennom hele svangerskapet (forrige også), og min erfaring er at de kommer både når jeg er i bevegelse og når jeg sitter stille, MEN de gir seg hvis jeg skifter stilling eller går på do og tisser (...må ofte tisse samtidig...) Altså, hvis jeg er ute og går tur, kan de gi seg hvis jeg stopper opp og tar en pause, og hvis jeg sitter stille, hjelper det å reise seg/ gå på do. MIN erfaring i hvert fall.

Jeg trodde maserier var litt vondere kynnere som kommer nærmere fødselen, som strammer litt lenger nede og LIGNER mer på ekte rier? Jeg har bare noen få dager igjen til termin, og har hatt 2 cm åpning i over to uker. Slike skikkelige tak har jeg hatt i perioder, f.eks. at de i løpet av en klokketime kom med presis 6 minutters mellomrom, men ga seg igjen.

Og riene... ja, det er ikke så mye å lure på når de først kommer for alvor... liten tvil da... :-/

Men bare komkom:-)

Jeg er klar...

Skrevet

De maseriene jeg mente jeg hadde med 6 minutters mellomrom fikk jeg da jeg satt stille, men var så vonde at jeg ikke klarte å reise meg opp/ bevege meg...

Men vi opplever vel alt dette så forskjellig... som alt i et svangerskap er vanskelig å sammenligne... selv om vi gjør det hele tiden likevel:)

Skrevet

Her virker det som vi opplever det veldig forskjellig. Ikke rart man begynner å lure noen ganger. Jeg har født to jenter fra før men hadde ikke masrier da, bare masse kynnere. Som en sier over her så er man ikke i tvil når det virkelig begynner. Jeg lurte bare på hvor lenge jeg ev må belage meg på å gå med masrier før det setter i gang siden jeg ikke har hatt det før de to andre fødslene. Utrolig at det skal være så forskjellig fra person til person og fra gang til gang. Venter hvertfall i spenning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...