Gå til innhold

ansikt og vinter ..... :O)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

nå er d slik at siste nytt på ansikts-fronten er dette :

smør ikke inn med noe som helst når en går ut MEN gjør det så snart dere er kommet inn igjen .... ! Da skal visst ikke huden bli tørr...;)

d er jo bevist opp og ned i mente at krem m/vann i ikke er bra..for da lages d krystaller og d fryser på huden..

jeg smurte inn tulla med A-creme forrige vinter, funka bra det, men da lå ho jo i bag`en . nå blir d jo litt annerledes..

noen andre synspunkter? og anbefalinger? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I barnehagene jeg har jobbet i har vi aldri brukt å smøre barna i fjeset for de får lettere frostskader hvis de går med kremer i fjeset enn hvis de er helt tørr. Vi vasket de heller ikke i ansiktet før vi gikk ut. Jeg smører Martin i kinnene om morgenen og kvelden for å holde bollekinnene myke.

Skrevet

Da gradene synker på minus siden kommer jeg til å smøre Luke med Wedela sin kulde krem.Den funker veldig bra,jeg bruker den selv på hendene.Siden jeg var liten har jeg alltid hatt problemer med "sprukene" hender da det er kaldt,noe som er vondt og ubehagelig.Anbefaler deg å prøve den hvis du skal ha en kulde krem til tulla di:O)

Skrevet

Enig med deg, MammaLukas. Men man må passe på å kun smøre med kuldekrem. Alle andre kremer inneholder vann, og da får man frost-skader. Men det er sikkert mange barn som ikke trenger å smøres, kommer an på hudtype. Gutten min er veldig tørr, så jeg smører.

Skrevet

Hvor kaldt er det når en bør smøre med kuldekrem? I Oslo er det ganske surt idag - ned mot null grader. Bruker dere det da? Gutten min har ganske mye hormonutslett - skal jeg likevel smøre på? Vil liksom ikke gjøre det mer irritert.... Smører dere på leppene på barnet også? Da vi kom inn i stad så det ut som gutten min var litt tørr på leppene.. (Han er 2 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...