Gå til innhold

Har dere tenkt på når dere orker besøk etter baby kommer ?

Anbefalte innlegg

Skal dere åpne for bølingen på sykehuset allerede, eller skal dere vente med å ta imot besøk til dere kommer hjem ?

Eller skal dere vente med å avgjøre noe til dere ser om alt går fint og hvordan formen er ?

(regn med at folk vil komme og titte MED EN GANG de får sms om at bavby er ute ;-))

Sist fikk vi besøk dag 2 (fødte kvelden før) av hele slekta til mannen min, det var veldig koselig men jeg husker nesten ikke noe av det...

Dagen etter kom moren min og dagen etter kom et vennepar.

Er jo veldig koselig å få besøk på barsel, særlig hvis man ikke får ha pappaen der hele tiden fordi man har barn hjemme som også skal passes på.

Men lurer på om vi skal drøye besøket en dag lenger denne gangen.

Jeg skal jo føde på en torsdag formiddag, og så bruker nok pappaen og jeg resten av dagen på å summe oss og hilse på den lille i fred og ro.

Fredagen tenkte jeg det passer for jenta vår å få komme og hilse på lillebror alene, og så kan vi kanskje ta imot besøk dagen etter det igjen fra familie.

Skal jo ligge i 5 dager - så det er fint å porsjonere det litt utover dagene.

Alt kommer selvsagt an på om alt er iorden og går fint med meg og babyen.

Fortsetter under...

Vil heller ha besøk på sykehuset. Når vi kommer hjem er det masse nytt å finne ut av,å da vil jeg finne ut av det selv sammen med gubben og ikke masse slekt som står og henger over deg og sier at sånn og sånn skal det gjøres, osv. Mamma har allerede invtert seg selv hit etter jeg kommer fra sykehuset. Vet ikke helt hvordan jeg skal si at vi vil være i fred ei stund.

En bekjent av meg sendte ut sms til alle når poden var født og skrev der at folk var velkomne om 2 uker, men atdetrengte de to ukene sammen som en liten familie i fred for å bli kjent med hverandre og falle på plass sammen - det var ganske lurt synes jeg.

Ønsker lite besøk på barsel denne gangen. Sist gang kom det maange (mor, far, svigers, søsken, tanter, kusiner, venner... osv...)...slitsomt!! Endte med at jeg begynte å grine -var sååå sliten..keisersnitt også.

Ønsker heller ikke masse folk etter vi er kommet hjem, men hvordan skal man si det på en pen måte? Jeg vil jo ikke at folk skal tenke at de ikke er velkomne.. Vanskelig det der.

Alle skal få beskjed om når babyen er født og når det passer å komme på besøk. Hele familien bor 1,5-2 timers kjøretur unna så de kan nok ikke alle komme på en gang. Regner med besteforeldrene kommer de første dagene, er jo første barnebarnet til alle sammen. Men de får ikke komme før vi føler at vi er klar for det, sånn er det bare.

Regner med det blir motsatt her. Tror ikke vi kommer til å få noe besøk... Antakelig bare et par som kommer til å komme og besøk oss når vi kommer hjem. Min familie bor veldig langt unna, og min manns familie besøker oss aldri selv om de bor i nærheten.

Litt trist synes nå jeg:( (velger nå derfor å være anonym nå!

Annonse

Regner med at svigers og min samboers bror kommer en tur på sykehuset, ellers vet jeg ikke om jeg vil ha så mye besøk der. Mine foreldre og søsken bor langt unna. Ble anbefalt å ikke avtale med noen, men heller si at de kan sende en sms når barnet er kommet og høre om det passer. Da har man muligheten til å si nei, eller at de kan komme f.eks et kvarter. Første tiden blir sikkert slitsom og man må få ro til å bli kjent med barnet, få til ammingen og få hvilt seg etter fødselen. Tror heller jeg vil ta imot besøk hjemme når jeg har fått henta meg inn igjen litt.

Har ikke tenkt så mye på det... men jeg håper da at jeg får besøk... Vi og familien bor ca 3 timer unna Riksen, så de flyr nok ikke ned dørene på sykehuset :)), men siden vi skal være der ca 4 uker etter fødselen regner jeg med at de vil komme noen turer... bare koselig det, ellers blir det lange dager...

Har noen veninner i drammen og, som gjerne ville ta seg en tur... Så det er hyggelig :))

For dere som skal være der max 4-5 dager kan jeg skjønne vil ha litt tid for dere selv...

Ønsker nok det selv og, når vi endelig kommer oss hjem :))

Regner heller ikke med så mye besøk.

mine foreldre bor i norge..sammen med resten av familien.

men regner med at svigerforeldrene mine kommer og min samboers søster.

men hvis det er flere som vill komme på besøk,så må de gjerne det.

Jeg har ikke anelse om hvordan vi føler for besøk jeg...... så det får vi ta som det klommer ;-) Men tror ikke det blir kjempemasse akkurat, familien bor 2 timer unna, og jeg tror han kommer i romjula jeg da ;-) og mannen min sin familie bor i utlandet, så det blir nok bare min familie i tilfelle..........

Annonse

Sist jeg fikk kom det mange på sykehuset, og jeg syntes det var bare trivelig. Ville jo så gjerne vise fram lillejenta. Jeg syntes det var bedre å få mye besøk der, for jeg trengte jo ikke varte opp noe som helst, og de ble heller ikke så lenge om gangen. :) Syntes også det var godt at mange hadde tatt turen, for da ble det roligere når vi kom heim. Da følte vi for å være litt alene.

Men det der er veldig invividuelt, og sikkert forskjellig fra den ene fødselen til den andre. Kommer an på hvor sliten man er, og hvordan ungen er, hvordan det går med amming osv. Syntes det var et godt tips at man avtaler med omgivelsene at man gir beskjed når man har født. Da kan man styre det selv! Synes i alle fall at det er viktig at vi tenker på oss selv da, og gjør det som føles best!

Jeg håper å få unna rushe mens jeg er på sykehuset jeg, for da er det jo begrenset til besøkstiden. Er i hvertfall det på Riksen.......så kan jo folk ta besøk nr to hjemme hos oss etterhvert, da er det jo ingen som føler at det er no bråhast.......utenom den aller nærmeste familie ihvertfall....

Om formen e som sist, vil æ gjerne ha besøk både på sjukhuset og hjemme... født da kl. kvart over åtte om morran og fikk besøk på ettermiddagen... va så gira at æ va heilt propell og syns det va kjæmpe stas og vis frem frøkna... hadd masse besøk mens æ va på sjukhuset... masse slekt og venna :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...