Gå til innhold

Makrell i tomat ..... og prim forsåvidt......

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg har gitt tulla prim èn gang og selvfølgelig likte hun det,... søtt å godt..hihi

vel, jeg vet jo at en bør vente med meieri-pålegg og melk og slikt til man er 1 år ca.. men nå er jenta blitt snart 11 mnd

er d noen som da gir makrell i tomat her ..???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gitt både prim og smøreost til Guro fra hun var rundt 7 mnd. Det anbefales jo til og med fra hs...

Makrell i tomat har vi også forsøkt, men det likte hun visst ikke. Kom rett ut igjen ihvertfall!

Skrevet

prim går fort ned her i huset siden ca 7 mnd.

og vi har gidd innimellom en supertynnt lag med syltetøy

for hun var så mat lei.( dette er vel fy) ;0)

men ...

Da kom det seg igjen.

Hun spiser for det meste med leverpostei men vi må variere litt innimellom

Skrevet

jenta mi har fått makrell i tomat fra hun var åtte mnd, fordi jeg fikk ikke i henne omega 3 på annen måte. Har også fått smøreost noen ganger. Ellers er hun veldig gla i leverpostei.

Prim er vel litt fyfy pga sukkerinnholdet eller? Men det er veldig godt da, og det er vel ikke så mange brødskvier som går ned. Og så bør man jo være forsiktig om man prøver med melkeprodukter så tidlig, man vet jo aldri hvem som reagerer!

Skrevet

Vi bruker lett-prim eller hva det heter...mye mindre sukker. Og så er det jo ikke på hver skive da, som du sier :) En skive eller to i uka kanskje. Heldigvis er hun veldig glad i leverpostei ;)

Skrevet

Hos oss går det i leverpostei og prim for å få i gullet noe jern, ammer ennå (9 md). Men vær obs på at det bare er Litago-varianten av prim (og brunost fø.) som er tilsatt jern, derfor anbefales den hvis ikke babyen får MME. Ang meieriprodukter så er det jo mest pga blokkering av jernopptaket at man ikke skal gi så mye, mhp allergi er det sannsynligvis en fordel å introdusere melk mens man ennå ammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...