Gå til innhold

krampe i leggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er det andre her som har krampe i leggene på natten, har problemer med å strekke ut bena da. Lurer rett å slett på om jeg skal kjøpe støttestrømper. Noen andre tips her eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja har ett kjempe godt råd! kjøp deg b-total å ta 3 av de om dagen! det har jeg gjort de siste ukene og ikke hatt ei krampe! fikk rådet av en sykepleier! går ikke ann å ta for masse b vitaminer for det skilles bare ut gjennom urinen!!

Skrevet

når du får krampe i beinet så legg beinet rett og foten bakover sånn at tærne peker mot deg..eller foten står oppover..

kjønte du det? ikke så flink til å forklare..men det hjelper på meg:)

veldig effektivt..

Skrevet

Hmm må vel kjøp mæ b vitaminer da.. Takk for tipset :)

Skrevet

Jeg har hatt det to ganger til nå, og det er skikkelig ekkelt! Men, begge gangene jeg fikk det var etter en jeg hadde vært på jobb hele lørdagen og stått hele dagen, merket at jeg var skikkelig sliten i beina og da kom det natten etterpå. Jeg gikk til innkjøp av støttestrømper og begynte å bruke de på lørdagene og har ikke hatt noe etter det =)

Skrevet

Min jordmor foreslo å spise magnesium tabletter. En om dagen.

Skrevet

Jeg har også slitt med dette noen netter. Fikk tips om å drikke melk på kvelden, eller evt frokostblading med melk. Hjelper for meg og er jo et billig alternativ...

Skrevet

Magnesium hjelper kjempebra! Slet med kramper i forrige svangerskap, men det gikk over da jeg begynte med magnesium!

Skrevet

har hatt veldig god effekt av magnesium i mine to forrige svangerskap.... absolutt å anbefale... ren førstehjelp;-)

Skrevet

"Resirkulerer" dette svaret, jeg:-)

Da jeg fortalte legen min om leggkrampe om natta, smilte han og sa "kjøp magnesium-tilskudd". Det er visst helt typisk det der.

I følge kjæresten min som er vokst opp på gård er det omtrent det samme som ofte skjer med kyr når de blir sluppet ut på beite om våren, de "graskrampe" og må få magnesiumtilskudd.

Så du kan kalle meg Dagros, liksom:-)

findus

Skrevet

Etter at jeg ble stor spiser av youghurt har jeg ikke kjent noe- dvs min kropp trengte nok kalsium.......jeg spiser et stort beger hver kveld..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...