Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Har bekkenløsning, og har gått til bassengtrening for dette, uten at det hjelper. Snakket med fysioterapauten som har treningen, og fikk til svar at basseng ikke hjalp for alle, noe ble også verre av det. For meg er varmen god, men øvelsene gjør at jeg knapt kan bevege meg dagen etterpå. Har dager da jeg ikke klarer å gå, krykker er kjøpt og har vært i bruk flere ganger,. Det gjør vondt i symfysen, ned i baken og et "belte" litt under korsryggen og ut på sidene. Ringte legen for å få henvisning til fysioterapi (har 6 uker igjen av svangerskapet) - noe jeg nettopp hentet. På henvisningen står det "Råd og veiledning" - altså ikke bekkenløsning med gangvansker. Hva koster behandlingen da? Går til kiropraktor fra før, men det har jo blitt noen tusenlapper der, og det er ikke stort han kan gjøre lenger sier han, derfor ønsket jeg også å prøve fysioterapi nå.
selfangerkjerringa Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Mulig dette går under NAV sitt utgiftstak for frikort type 2?
selfangerkjerringa Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Så vidt jeg vet koster det akkruat det samme hos fysioterapeut uansett om du har fått henvisning eller ikke, men tror du må gjennom henvisning for å få behandling. Tror ikke du bare kan troppe opp selv liksom.
Nicki_81 Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Man behøver ikke lenger henvisning til fysioterapeut. Vil tro terapeuten da avgjør om det er bekkenløsning med eller uten gangvansker.
månefuglen og lille thea Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 frikort andelstak 2. er vell på 2500 el noe sånt. Fysio Bekkenløsning m/gangvansker = gratis Fysio Bekkenløsning = 230 kr pr time, tror jeg betalte 320 første gangen. Bare idiotisk av legen å ikke skrive med gangvansker, ikke alle leger vet at vi må betale hvis det ikke står med gangvansker. Høres jo ut som du har gangvansker........
selfangerkjerringa Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Tusen takk for nyttig info! Har lurt litt på dette selv nemlig etter jeg fikk BL i uke 28 Men jeg håper jeg ikke trenger fysioterapi - har greid å stabilisere formen etter jeg ble sykemeldt.
pingu-72 Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Hvis du fortsatt går til kiropraktor kan du jo be ham om å skrive rekvisisjon til deg. Men jeg TROR at det kun er etter svangerskapet at du må ha diagnosen "bekkenløsning med gangvansker" for å få gratis behandling, har lest et eller annet sted at fysio mot bekkenløsning skal være gratis i løpet av graviditeten.
Prins&Prinsessa Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Jeg mener også at så lenge du har påvist bekkenløsning som trenger behandling (alle gravide har jo bekkenløsning) ska ldet være gratis. Men kan jo ringe nav å høre
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Jeg hadde veldig vondt i leggene, når jeg hadde gått mye. Etter en god stund, sendte legen meg til en fysioterapeut. Det var ikke grunnet bekkenløsning. Jeg betalte kr 135 tror jeg for timen, det var for råd og veiledning. Fysioterapeuten sa at smertene der kujnne komme av en nerve i klem i korsryggen. gr. stor mage og korsryggen som da bøyer seg feilaktig bakover. Han sa også at det ville sannsynligvis ikke bli bedre, før etter fødselen. Ga tips om noen tøye øvelser når smertene ble for sterke. Fysiuoterapeuten sa at det var kun ved bekkenløsning m/ gangvansker, hvor fysio var gratis
Vintergull :) Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 Jeg har bekkenløsning som har gradvis forverret seg gjennom svangerskapet. Fikk til slutt sykemelding og henvisning til fysioterapi (sto bekkenløsning på den) og nå går jeg gratis der. Fysioterapeuten får dekket sine utgifter når de behandler gravide av staten. Hvertfall min da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå