Gå til innhold

April: Effektive TIPS mot diare og oppkast mottas med TAKK!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her spyr begge veier for tida... Blåbærsaft er uten virkning.

Noen gode tips jenter?

Og om du mot formodning har lyst til å kjøpe en tørketrommel til meg, mottas også det med takk;) Går noen vaskemaskiner i løpet av dagen nå ja..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan så små barn spise kulltabletter? Det måtte vi spise når vi var små.. Vet ikke hvor mye det hjalp egentlig, men vi spydde svart etterpå.. *kremt* Ikke drikke melk. Cola og sitronbrus husker jeg vi drakk, men ville ikke gitt det til snuppa iallefall.. -bare ramser opp det jeg husker fra egen barndom..har heldigvis unngått dette problemet enn så lenge (bank i bordet) Hmmm.....gi ham mye drikke så han ikke tørker ut..men det visste du nok... tenketenke..tungt fordøyelig mat...? Uff, nei...står helt stille her... håper det går over snart!! Masse god bedring til mini!!

Skrevet

har akkurat vært og kjøpt melkesyrebakterier (høres jo ekkelt ut men...) Det skal visst funke... Håper det finker, mini begynner bli rimelig slapp av dette her..

Men fy for en pris på sånne ting! 255kr for et LITE glass!

Skrevet

Uff, vet at det er slitsomt.

Det finnes en type pulver som man kan blande med vann, blandningen stopper ikke selve diare/oppkast, men holder heller væskebehovet i balanse (riktig blandning av salt og sukker). Det er jo veldig viktig å få dekket det mens kroppen jobber med å komme seg tilbake... Husker dessverre ikke hva den heter, men det er sånn pakke med 3 poser og gir deg da 3 liter blandning tilsammen. Kjøpes reseptfri på apoteket.

Ellers er ris bindende. Så jeg pleier å lage risgrøt (lages med 2-3 ganger så mye vann som normal kokt ris) til Nora. Tilsette litt buljon eller annet smak etter behov. Banan skal og være bindende. Nora får litt Cola også. Utenom det er det total avhold fra melk produkter, alt fra ost til saus som inneholder melk. Også barnegrøt og enkelte middagsglass inneholder melk. Er usikker på om du kan gi Mini biola, for det skal jo hjelpe til å regulere magen...

Kanskje begynne å bruke potte? Slik at gir mest mulig luft og prøver å unngå bleieutslett, for utslettet kommer veldig ofte med diare.

Håper det går over snart... God bedringsklem fra Nora til Mini!

Skrevet

takk takk!

kom på en ting, skal ikke druer også virke bindende? Bananer kommer raskt opp igjen her nå...

Mini har funnet ut etter han begynte i bhg at å sitte på do (ikke potte) er den store aktiviteten, så her tisses og bæsjes det på do flere ganger om dagen. Nå som han har diare derimot, rekker han ikke si ifra.. (og jeg som ikke hadde tenkt tanken å øve på dette før til sommeren...)

Skrevet

Er ikke GEM pulveret det du nevner Norasmamma?

Skrevet

Kok opp ris og vann (mye vann) og la det koke en liten stund. Sil deretter vannet av risen og gi vannet tilsatt litt sukker for å få litt smak på det. Funkere som bare det! :)

Ellers har jeg hørt at eplemost blandet med farris skal virke bra.

God bedring!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...