Gå til innhold

Spm som: "Kan jeg spise det ene, eller det andre?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte spørsmål om en kan spise det ene eller det andre når en er gravid.

Regner med at det er en grunn til at folk spør om det, og det er vel ofte at en har hørt at en ikke skal spise det av forskjellige årsaker.

Jeg spurte også jordmora mi om jeg kunne spise en ting. Hun sa da, : hvorfor ikke la være!?".

Litt sant i det. Er man i tvil eller forskning mener det ene eller det andre er det bare å styre unna de 9 mnd en går gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis man er i tvil, hvorfor ikke snakke med JM om å få den listen de skal levere ut med oversikt over hva man skal være forsiktig med og hvilke forholdsregler man skal ta? I all hovedsak kan man spise det meste, men enkelte ting burde man styre unna.

Ligger det ikke en oversikt på mattilsynet også?'

Skrevet

takk!!! heeeelt enig!! d er en mikroskopisk del av livet vårt de 9 mnd, men en veldig viktig tid for barnet som blir til! d burde ikke koste oss noe å styre unna mat som d er usikkert om er skadelig eller ikke, eller andre ting for den saks skyld :) synes jordmora di sa d på en lur måte!! :)

Skrevet

Synes dette kan være litt vanskelig jeg, jeg får ikke time til JM, og legen er ikke heeelt like oppdatert alltid... Velger derfor å spise det jeg anser for trygt, og er jeg usikker, så tar jeg iallefall forbehold i forhold til hvor mye og ofte! Nettsider er vel og bra, men velger å stole litt på intuisjonen også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...