Gå til innhold

Boykotte Nestlé?

dansejentes mamma

Anbefalte innlegg

Er det ingen av dere som boykotter Nestlé?

De driver fortsatt reklame i fattige land for å få mødre til å gi barna erstatnig isteden for morsmelk. Erstatningen blir basert på skittent vann og for lite pulver, fordi de har ikke råd til å gi nok pulver eller tilgang på rent vann.

Verdens helseorganisasjon har forbudt slik reklame fordi det dreper barna i utviklingslandene, men Nestlé bryter forbudet.

Så jeg boykotter fremdeles Nestlé, som jeg har gjort siden midt på 80 tallet.

Fortsetter under...

Annonse

Skjønner ikke at de selger Natusan... Burde vært stoppa det produktet. Man kan jo undre seg hvorfor de får selge dette produktet år etter år, når det er så viden kjent at det ikke er bra. Nei, får kjøpe anna merke til babyen. Forresten, nå er det snart 7 år siden jeg fødte sist, må nok sette meg inn i hva man skal kjøpe av alt mulig... Vet bare at jeg skal holde meg unna Natusan. Må vel ta en tur på Apoteket, eler sjekke på nettet. Noen med erfaringer ?

Det er også 6 år siden jeg fikk sistemann, så jeg følte meg ikke helt oppdatert. Det var en liknende diskusjon på 3. trimester. Dette var produktene som ble anbefalt der:

Ugentum krem

Silulen

Locoid fetkrem

Babyline produkter (reklamerer med ikke allergifremkallende osv)

Sudokrem

A-vitaminkrem

Jeg har endel kontakter i Italia og der bruker de olivenolje både i badevann og mot sår stump. Jeg har brukt det på barna mine og vært meget fornøyd (jomfru - kaldpresset) (dvs en god og dyr olje)

jeg er litt skeptisk til A-vitamin krem og det pga. min datter har atopisk eksem og hun tålte ikke den kremen..så her går det kun på Locobase repair. ganske dyr i Norge,særlig hvis man må smøre barnet hver dag, men koster rundt en 50-lapp mindre i Sverige..

Hva med Aponti da? den lukter jo ganske godt og skal være fri for det meste. eller er jeg på bærtur nå?

Ja, jeg har også apotisk eksem og tåler heller ikke A-vitaminkremen. Så vi bruker den ikke hos oss. Men det er mange som sier at de er fornøyd med den, så jeg bare videreformidlet!!!

Aponti var jeg også fornøyd med forrige gang, men så ble butikken jeg handlet i oppkjøpt av en kjede og vips ut med Aponti og inn med Natusan :-(

Ja, jeg husker at jeg brukte Aponti til mine tre jenter, og det var jeg veldig godt fornøyd med. Så den kommer jeg nok til å bruke. Men så har jeg hørt mye positivt om Babyline. Er det helt nytt, eller ? Noen som vet noe om det produktet ? Mener å ha hørt at det er allergivennlig. Ingen av barna mine har allergi, men allikevel, man trenger jo ikke bruke noe som ikke skulle være bra. Ang allergi må det være lurt å unngå parfymerte produkter, syns å ha hørt / lest at babyline er uparfymert ?

Annonse

babyline skal visst være veldig bra,men den lukter stygt,men det er min mening da.. pussig at ikke Natusan kommer med en serie uten alle disse tilsetningene,siden dem skal være så babyvennlige da..

forresten,hva kan man bruke som morsmelkerstatning hvis amminga slår feil? istedenfor Nestle..

noen som vet?

Hei!

Nyttig diskusjon dere har. Vil tipse dere om Grönn hverdag sine sider. Mange miljövennlige og hudvennlige tips. Linken under går rett til barnesida, men sjekk ut det ander også!

Ellers vil jeg minne dere på at Nestle har mange andre produkter også... frokostblandinger bl.a. Så sjekk pakninga!

http://www.gronnhverdag.no/tema.php?tema_id=3

Nestle er boikottet her,

Både frokostblandinger og pålegg, i tillegg til sjokolader og annet de har.

Ikke bare driver de usmakelig rekolame i fattige land, de prøver å skvise lokale produkter ut av markedet mange steder i verden.

Fikk jo Natusan og Nestle prod til min baby som 1.gangs og det gikk ikke bra , utslett og eksem og produkter som ikke holdt mål, byttet til Aponti , og Calendula fort.

Interessan diskusjon. Bor selv i Tyskland og var i Norge for første gangs siden jeg fikk barn for noen uker siden.

Skulle jeg fulgt de anbefalingene som jeg har fått i Norge, så hadde jeg hatt store problem!!!!

Barnet skal ha Biologiske produkter, og man skal begynne med en grønnsak (helst pastinakk) og utvide med en ny type etter en uke, osv hver uke. De beste merkene som man får er AlnaturA og HIPP (bare sist nevte var å få i Norge, dog i et meget begrenset utvalg), begge har frukt & grønnsak glass pluss grøt og melkeblandinger.

Natusan (som heter noe annet her) kommer dårlig ut i testene her også, men nytt på markedet er en miljøvennlig utgave, som har topp karakter. Et veldig godt merke er Weleda, alle produktene har topp karakter - men dyrt. Mange av billig merkene som blir anbefalt her tviler jeg på at man får i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...