Gå til innhold

til dere som har fått ul tidlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor fikk dere det?

Holder det å bare ville se at alt er i orden?;o)

At man er bekymra...

Hvor mye koster en ul?

Jeg er 6+3 og kunne virkelig tenkt meg og sett om alt er som det skal før uke 12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må ha grunn til det, men hør med legen din. Jeg fikk tidlig ul pga blødniger og smerter i magen. Men du kan jo ta privat da, tror det ligger på 7-800 kroner.

Skrevet

jeg fikk ul da jeg var 7+2. sa bare til legen at vi trengte en bekreftelse på at det var liv der. fastlegen min har ul-apparat så vi betalte kun 50 kr.

veldig gøy:)

Skrevet

Jeg fikk pga blødninger. Da var jeg i uke 6. Vi så faktisk fosteret (var heldig) og hjerteaktivitet, men vi så også grunnen til blødningen, nemlig en stor blodansamling like ved siden av fosteret. Dette ville gynekologen ha et øye på, så jeg ble beordret til full hvile og fikk ny time i uke 8. Da hadde blodansamlingen minsket mye og fosteret vokst, nå skal jeg tilbake i uke 12 for siste gang før den ordinære. Også i andre svangerskapet var jeg inne til tidelig UL pga blødinger, da blødde jeg ganske mye. Var i uke 7, men da fant ikke legen foster, bare en tom fostersekk, så da måtte jeg inn igjen en uke etterpå og da så vi fosteret også og bankende hjerte.

Skrevet

Jeg skal ta innvendig UL i morgen... gjør det helt privat, bare for å se liv der inne... Skal man gjøre det via lege, og få det dekt må du ha grunn som blødninger, eller komplikasjoner i tidl svangerskap...

Jeg betaler 790,- for det dit jeg skal...

*gleder meg*

Skrevet

hei...jeg måtte selv betale og bestille privat ul...jeg var på volvat og betalte 690 kr...men var verdt penegne og tenker ikke over hvor dyrt det er ...jeg så to spretne krabater...er 11+2

Skrevet

hei jeg fikk innvendig ul 7+0, pgrunn av smerter men ikke blødninger, da de mistenkte graviditet utenfor livmora. da vikk jeg se hjertet som slo. du kan prøve å ringe fastlegen din å si at du er litt bekymra, så kanskje han/hun kan henvise deg til ul, da slipper du ihverfall å betale.

7+3

Skrevet

Legen min henviste meg fordi jeg hadde gått på pergo (hormonstimulerende medisin for å få eggløsning) og fordi jeg var inn på UL i sommer for å sjekke livmora mi og sånn i forbindelse med ufrivillig barnløshet. Jeg skulle opereres nå i disse dager egentlig pga todelt livmor, men så ble jeg gravid. Både fastlegen og sykehuset vil derfor ha meg på hyppige UL kontroller for å se at alt står bra til siden jeg er litt komplisert nedi der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...