coscos Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Hei jenter! Jeg kommer inn til dere på 2. trimester. Har termin 5. mai og er idag 13+5. Har vært ganske så bekymret gjennom hele 1. trimester, da jeg har mistet 3 ganger tidligere, og har vært spent på å komme meg helskinnet gjennom de første 12 ukene. Har heldigvis fått masse oppfølging av gynekolog med hyppig UL, og senest i går fikk jeg tatt en titt på den lille i magen (som vokser ganske mye fra gang til gang!). I dag har jeg bestilt min første jordmor-time, og føler nå at jeg er på god vei. Gleden tar over for bekymringene og har veldig lyst til å "snakke" med andre som er like interessert i dette temaet som meg. Synes derfor det er godt å ha et slikt forum som BIM. Blir litt altoppslukende etterhvert. Leser alt jeg kommer over av blader og bøker, og lufter saker og ting for mannen min hver dag. Men, han er snill og litt overbærende med meg. Han ønsker ikke at vi skal si noe til familie og venner før jul (tenkte det skulle bli en fin julepresang) hvis de ikke ser det på meg før den tid, så da må han finne seg i at jeg plaprer litt mye med ham om graviditet, symptomer og følelser rundt det å være gravid. Jeg har kun fortalt det til 3 gode venninner, de spurte direkte når vi nylig var på tur, jeg var passert uke 12, og da synes jeg at jeg ikke kunne lyve. Ønsker dere alle her på 2. trimester lykke til på ferden og ha en fin dag!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 velkommen skal du være! Det er så utrolig mye spennende som skjer i 2 tri, storkoser meg hver dag :-) Er selv 20+4 og rett over halvveis :-)
coscos Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2006 Hei samsyn! Kan jeg spørre om du har fått mage? Jeg kommer til å være rundt 20 uker ved juletider, og vi hadde tenkt å prøve å holde på hemmeligheten til da... Jeg er førstegangsfødende, og har hørt at vi får mage senere, i tillegg til at jeg har noen ekstra kilo, så tenkte kanskje at folk ikke vil spørre sånn med en gang.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har mage ja :-) Om ettermiddagen og kvelden kan den til tider blir diiiiger hehe. Her er en dansk side hvor det er mange magebilder, da kan du bare gå inn på uken du er i eller som du lurer på og se hvordan andre ser ut. http://www.min-mave.dk/index.php?vis=artikler&gaatil=3227 Utrolig mange forskjellige, noen har mye mage mens andre ser man det nesten ikke på i det hele tatt. Jeg er forresten 1 gangs. Jeg ligger vel sånn ca midt på treet tenker jeg... Jeg klarte ikke å vente til uke 12 engang jeg :-) tror de fleste visste det når jeg var 8-9 uker. Utrolig utålmodig jeg da :-)
coscos Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2006 Takk for tips om magebilder. Vet jo at alle er forskjellig, men likevel veldig nysgjerrig på å se hvordan jeg evt. vil se ut om noen måneder :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå