Gå til innhold

Trener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har danset i alle år og hadde tenkt å begynne på nytt kurs her i Oslo nå i høst, men så blir jeg så dårlig pga graviditeten. Nå føler jeg meg i bedre form igjen og vil gjerne begynne å trene litt...

Hva anbefaler dere? Det er så fort gjort å bli for daff og ikke orke noen ting, og jeg vil jo heller ikke presse meg for hardt. Kanskje jeg skal investere i en yoga-dvd for gravide???!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er av den typen som er litt av og på i forhold til trening ellers også. Liker å gå meg en lang tur, men er ikke hver uke det blir. Nå har jeg gått i bassenget og svømt i 45 min en gang i uka en stund og syns det er deilig. Men det høres ut som du er litt mer aktiv enn meg i utgangspunktet, så jeg har egentlig ikke noe råd. Det er vel egentlig bare å holde på med det som man føler seg vel med, og føler er moro.

Skrevet

Jeg trener 2-3 ganger i uken på SATS. Det går stort sett i de gule spinningtimene og vekttrening. Så lenge ting ikke føles vondt og at du ikke blir for sliten eller for varm er det meste lov. Selv bruker jeg pulsklokke for å ha litt koll på hvor hardt jeg kan ta i, og da prøver jeg å ligge på ca 80% av makspuls. Begynte å trene for alvor da jeg i begynnelsen hadde antydning til bekkenplager, og det holder ryggen og alt i sjakk hos meg. Jeg får vondt når jeg går, men sykle det er toppen! Skal også begynne å svømme 1 gang i uken, tror det er deilig etterhvert når man blir tung.Jeg er utrolig glad for at jeg orker å trene, ellers så ville det gått dårlig med meg på jobben. Jeg trenger faktisk mere nå enn før jeg ble gravid.Er nå i uke 23.

Lykke til med treningen din, tror du kan bli positivt overrasket over hvor greit det går! Husk drikk masse.

Skrevet

Hei.

jeg går 6 km hver dag. supergodt

Skrevet

Jeg kunne tenke meg å gå på yoga for gravide-kurs, men finner ikke noe sånt. Finnes det dvd for gravide?? Hvor finner du den?

Skrevet

Jeg har trent en del i hele mitt liv og føler meg etter hvert litt "avhening" av å trene. I mitt forrige svangerskap hadde jeg aerobictimer og løp til jeg var over 30 uker på vei, men denne gangen kjenner jeg bekkenet litt mer - så nå må jeg ta det litt roligere. Men, jeg klarer ennå å få en løpetur i løpet av en uke (snart 23 uker). Jeg merker ganske fort utpå kvelden om jeg har gjort for mye på trening. Knebøy med utfall er ikke veldig lurt for bekkenet.... Mitt råd er å lytte til kroppen og trene det man orker og har lyst til. Det er helt klart en fordel å være i form når man kommer til fødselen - for det er en kraftanstrengelse. Har forresten også tenkt at spinning må jo være tingen nå som jeg kjenner litt i bekkenet - sikkert mye bedre enn aerobic og løping :-)

Skrevet

Hei

Man kan kjøpe en dvd med gravid-yoga fra www.yogating.no til kr 229,-

Har aldri drevet med yoga før, men det var helt greit å følge - det var gode instruksjoner underveis.

(Men må innrømme at jeg bare har vært gjennom programmet én gang... Var ganske dårlig og sliten de første tre mnd, og nå er det vanskelig å komme igang igjen...)

Er veldig imponert over dere som trener så mye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...