Gå til innhold

En ny dag for twilightjentene (Tirsdag)....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en innsparing på ca 500kr pr mnd fra fullplass til denne plassen, i tillegg til at jeg nå får ca 500kr pr mnd i kontantstøtte i tillegg. De tusen kronene skal inn på fondskonto hver mnd, til to formål: 1) kræsjkonto - dvs hvis vaskemaskinen eller bilen ryker eller noe, og 2) langsiktig sparing til større begivenheter - dvs barnedåp, konfirmasjon osv.

En av grunnene til at vi har kutta plassen er at vi syns det blir lange nok dager for lillejenta når hun er bare 2 1/2. Nå har vi muligheten til å kutte litt på plassen, siden jeg er hjemme og kommer til å være det ihvert fall til neste høst. Istedet for 0730-1630 man-fre har vi nå altså 0730-1430 hver dag, og fri annehver onsdag. Vi leverer henne sjelden før 0830 uansett, så nå får hun korte, fine dager i barnehagen, og mamma får fri til å pleie bekkenløsning i første omgang, og være nyfødt-mamma etter jul :)

ps: her i kommunen koster en fullplass (45 timer uka tror jeg det er) kr. 2250.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ingen fare nei, de passer godt på! Samt at de vurderer igangsetting siden det er kombinasjon preeklampsi og at frøkna er stor :) Blir spennende ja, legen tok undersøkelse også, og fant ut at "her var det mykt og fint" og da regner jeg ikke med at han snakket om lårene mine, men om ting "oppi der" :D Også røsket han litt oppi der, sikkert stripping? Det var ialllefall innihelvetes vondt! Hngggg!

ka-ping: fint at du nesten ikke tør gå offline, kjekt med selskap! ;)

Sponge: artig at du også synes det er spennende, og det at vi ikke har møttes må da gå an å gjøre noe med engang! :)

Og ja, som kommentar til rabalderet på skravlesiden, himmel jeg er også glad dere finnes, hva er det med folk? I det ene øyeblikket ser de tilsynelatende normale ut og har fornuftige innlegg, det neste så er de helt på syre!

Skrevet

Ja, Vims, hvis du fortsetter med denne farten tror jeg jeg kommer til å insistere på at du tar Bompi i vogna og viser meg rundt i Trondheim neste helg:)

Skrevet

Vims: Dette blir spennende. Jeg holder med de andre her og sjekker nett ofte nå som dette kom opp:) På en annen side: har vims eller vimsemannen tilfeldigvis slikt program som omgjør til pdf på pc'en sin??;)

Skrevet

Vims: Dette blir spennende. Jeg holder med de andre her og sjekker nett ofte nå som dette kom opp:) På en annen side: har vims eller vimsemannen tilfeldigvis slikt program som omgjør til pdf på pc'en sin??;)

Skrevet

Skrevet

Hihi, det kalles trippelposting:))

Skrevet

haha, det skal du ikke se bort fra, særlig ikke om bekkenet blir fort bra og ødemene forsvinner kjapt! ;) (og vi er sluppet hjem da, det er snakk om at oppholdet kan bli litt lengre enn "normalt" siden hun kan ha problemer med blodsukkeret sitt ogsånn pga min svangerskapsdiabetes)

Men det er ikke noe problem å ta ut små babyer så lenge det ikke er bitende kaldt vel? Man kler jo godt på, og det er jo lunt og godt i vogna? :)

Skrevet

Vims: du bor i Trondheim, ikke Sibir.... kle på ungen, putt henne i vogna og møt Sponge for koselig rusletur :) Har allerede tipset svampen om han med den lekre bakenden som jobber på torget :D

Skrevet

Har en "tam" grafisk designer i bygda, så si fra i mogren om du ikke får linken min til å funke, Hanne - han må jo ihvertfall ha det programmet du trenger!

Vims: varmt og godt i vogna, ja - og jeg har bestilt fint vær:)

Skrevet

Nei, folkens, nå tar jeg til vett. Skal handle halloween-snop i tilfelle T-or-T'ers, så må rekke det før jeg henter min rosenkinnede sønn i bhg. Det er jo bikkjekaldt ute! Sjekker tråden igjen etter leggetiden hans, så hold meg oppdatert!

Skrevet

Samme pris som i Trondheim, det. Har jo ikke kontantstøtte jeg, så jeg tror ikke jeg bryr meg om å redusere plassen hans, men han kommer definitivt til å ha kortere dager, ja. Gleder meg til desember.

30/11-06 er siste arbeidsdag! Sjefen la masse godvilje til her så jeg får ting som jeg vil..... Skal opp i stilling for å ha 100% min på papiret når jeg blir borte et år. Det utgjør 12,5 t/mnd. De timene bruker jeg den siste feriedagen på(7,5), de 5 timene "driter vi i", så følger jeg vanlig turnus.

De siste opptjente timene mine bruker jeg 4/12 som eg. er siste arb.dag og så tar jeg fri som i gammel-turnus 1/12.....

Litt rart å tenke på, men det skal bli bra godt!

Skrevet

Så spennende Vims!!! Tenk...snart har du kanskje babyen i armene :o) De tar nok godt vare på deg, blir spennede å høre hva som skjer videre! Lykke til :o) Gir deg en god klem jeg (selv om vi ikke har møttes vi heller...er jo sååå spennende dette).

Skrevet

Tusen takk Sponge:) Det kan hende du redder hele masteren min da:))

Skrevet

Har nettopp sendt mld til gubben om å huske halloweensnop i tilfelle noen skulle driste seg ut og ringe på ikveld. Og kommer det ingen så får vi spise det selv... hihi :) idag blir det visst pannekaker med bacon, blåbærsyltetøy og ertesuppe (æsj) til middag, gubbens ønske. Jeg holder meg til pannekakene og baconet.

Ha en fin ettermiddag alle sammen, jeg skal hente lilletrollet i barnehagen nå :)

Skrevet

Oi - så spennende Vims :-) Nå må jeg virkelig følge med på tråden her framover. Du må rapportere så fort det skjer noe mer!

Hadde jeg vært på jobb skulle jeg gjerne hjulpet deg med pdf-fila, Hanne, men her hjemme har vi bare linux-pcer som jeg ikke er så dreven på...

Jeg fikk bæresjalet mitt i posten nå, kjempefint Storchenwiege-sjal - gleder meg til å få ei lita jente å putte inni det :-)

Skrevet

Takk for lykkeønskinger alle sammen! Og klem tilbake! :)

Nå er jeg tilbake på rommet mitt etter å ha smakt på bacalaoen som de har til middag her i dag, og fått skravlet litt på spisestua :)

Hanne: ja, har sånne programmer hjemme, men nå er jo ikke jeg hjemme og hvis det skjer noe her så er jo ikke vimsemannen heller hjemme, men om det er krise så kan han sikkert fikse det for deg, da kan du jo feks få mobilnr fra ka-ping og sende en melding til meg vettu :)

En ting jeg har glemt å spørre dere om, har dere fått kjøpt stelleveske? Jeg har nevnt det før til noen av dere tror jeg, men vi kjøpte en skip hop duo i mørkebrun, og etter vi fikk den ombestemte vi oss og vil heller ha en annen farge -så om noen vil kjøpe en ubrukt tøff stelleveske så hyl ut! Har lagt ut en url på BIM-treff Trondheim for en stund siden, der finnes det bilder og info :)

Skrevet

Så ting er ikke så ille på St.O? Godt å høre, selv om sykehusbaccalao høres bra skummelt ut. Kan liksom ikke tro at den er like god som onkel sin, men så er jo jeg bra bortskjemt også...

Har altså kkommet meg hjem med elskede sønn, vi har sett "Crocodille hunter" og spist pizza og lekt med tog og lest masse bøker og badet - nå sitter han og koser seg med en kopp varm melk før sengetid. Bikkjekaldt i dag, bor ved sjøen og er ikke vant til at det er særlig kaldere enn minus 3 her, i dag er det minus 10!!! Brr...

Men nå erklæres det fra sofaen at det er tid for "leep!" - altså sleep - så nå er vi klare for de rituelle sengebøkene og kosen. Kikker innom igjen senere i kveld, men alle har vel tatt kvelden nå... Bare meg som er ukependlerenke her for tiden?

Skrevet

Ja! jeg synes pinadø meg du må stramme opp han derre vimsemannen din, han kan'ke være særlig mye til tess. Ha kveldsvakt på jobb og greier i stedet for å sitte standby for å fange opp løsaktige filer som vil bli tøffe pdf'er! ;)

(på den annen side så er han en ræser har jeg hørt, bare han får kommet seg hjem) ;)

Skrevet

Haha, heeei kjære, har du vimset deg inn her du og -på tide! :D

Jenter: hils på vimsemannen! ;)

Skrevet

Hei, vimsemann! Nå må du ta godt vare på vimsa og bompi for meg! Er jo i eksil nå, får ikke gjort det selv :(

Skrevet

Den er grei. Jeg sitter i nabohuset nå og passer på at ikke noe skummelt slipper inn i kvinne-barn-senteret.

Skrevet

høres bra ut! Er forøvrig veldig spent, kanskje blir du pappa i løpet av kort tid her... woho! Får nesten rier selv jeg...

Skrevet

Spent er bare forbokstaven, husk at vi har aldri vært borti sånne skumle greier før! Det hjelper sikkert at vi begge føler oss klare og gleder oss voldsomt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...