Gå til innhold

En ny dag for twilightjentene (Tirsdag)....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hanne: Da er du jammen høygravid da! Gratulerer!

Og velkommen til 3. tri, SpongeBob!

Det fyker litt snø i lufta her også nå, men kjenner jeg trondheim rett, så blir det snart slaps... I dag skal jeg bare slappe av i sofaen, lese blad, drikke kakao og kose meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jeg vel kanskje. Hmm, en rar tanke.

Skrevet

Jeg er nesten litt redd jeg... de siste par dagene har lillejenta i magen laget sånne virkelig ekle bevegelser, blir kvalm av det, og det er direkte vondt... det er som om hun har krøpet HELT oppi toppen av magen, oppunder puppene, hun sparker og herjer på høyere enn livmora egentlig skal befinne seg, og det tar faktisk pusten fra meg innimellom så hardhendt er hun... har aldri opplevd dette før jeg... plutselig så stikker det ut en kroppsdel somflytter litt på seg under magehuden, jeg holdt på å spy da hun satte kneet eller hva f... det var rett innover isted. Det kjennes helt forferdelig ekkelt og forstyrrende ut...

Skal det være sånn da? Er hun epileptisk eller noe? Det er jo direkte VONDT! Var ikke sånn sist jeg var gravid :(

Nå er det ka-ping som er stressa og hysterisk og trenger trøst... sjeldent, men det forekommer!

Skrevet

Stress ned. Jeg hadde det slik noen uker, som om jeg var invadert at et epileptisk alien. Det er helt normalt og betyr bare at de enda har god plass og masse fostervann å boltre seg i:) Nå er det trangere inni der og bevegelsene er roligere.

Skrevet

Takk og pris... jeg blir helt satt ut av dette, det skal liksom være beroligende og koselig å kjenne bevegelser i magen, men dette er bare stressende og som sagt direkte smertefullt :(

Takk, vennen :)

Skrevet

Hadde også en kveld i går hvor lilleKnøttet prøvde å grave seg ut med albuene eller noe - først oppunder ribbeina og så gjennom selve mageskinnet. Ble skikkelig øm, jo! Kan ikke huske at LT noensinne holdt på sånn, men skal vel være den første til å innrømme at jeg ikke har total recall for alle detaljer fra første svangerskap lenger... Husker vagt at han lå de siste to månedene og krøllet tærne inn i gallegangene øverst på høyre side under ribbeina - gjør ingen ting om ikke lillebroren hans finner samme vonde flekken å leke med...

ka-ping: igjen tusen takk for artikkel. Du får lese den omigjen selv, som påminnelse om at de kommer ut til slutt. Kanskje de plager oss for at vi skal være mer motivert for å få dem ut?

Skrevet

Jeg og hadde det sånn i en lang periode - det føltes som om ho hadde anfall inne i magen min og vrei seg i spasmer... Helt ekstremt... Men det har gått over nå som det er dårligere plass. Det var ikke vondt for meg, for det skjedde mest midt på magen og nederst, men det var ganske ekkelt og kvalmende på det værste. Så det er nok ingenting å bekymre seg for :-)

Skrevet

Det VAR helt anderledes sist, hovedsakelig fordi da var morkaka påbaksida, denne gangen ligger den foran. Altså kjenner jeg bevegelsene på en helt anne måte :)

Skrevet

Har morkaka samme sted denne gangen også - tydeligvis gode vekstforhold foran på livmoren min:)

Skrevet

ps: jeg blir kvalm av fysiske, ikke psykiske årsaker... jeg er altså ikke kvalm fordi jeg er redd eller syns det er ekkelt, men fordi hun der inne ligger sånn til og treffer akkurat de tingene der inne som gjør at jeg brekker meg... frekke lille jente! Gr! Men på den positivie siden så slipper jeg jo å fylle ut de der bevegelsesskjemaene... ingen tvil om at det er liv her inne i hvert fall!

Skrevet

Ka-ping: husker du for noen uker siden da jeg nevnte hvor ubehagelig det var når hun rørte på seg, at jeg ble mer kvalm av det en glad. Vel, det gikk heldigvis over, nå kjenner jeg bare noen ribbensspark innimellom.

Skrevet

Skjema, ja - det var vel 28+0 man skulle starte med slikt? Nok en ting jeg kan glemme eller nedprioritere, listen begynner å bli lang gitt!

Klarte forresten å skremme vettet av meg selv i går da Knotten sparket som verst på mageskinnet - tenk om han sparker løs morkaka? Går det an? Dagens ubegrunnede frykt fra svamp...

Skrevet

ka-ping: det var det jeg også mente, det blei liksom så mye bevegelse at det blei kvalmende og ekkelt.

Sånt skjema ja, det har jeg aldri tenkt på å fylle ut... Har ikke hørt noe om det hverken fra lege eller jordmor. Ville vel fått 10 spark på 10 sek eller noe...

Skrevet

Dette er litt viktig for meg, stresser nå. Har noen av dere tilgang til å lage pdf hjemme i morgen?

Skrevet

Beklager - jeg har venner som må gjøre slikt for meg. Ta kontakt hvis du ikke finner ut av det!

Skrevet

Jeg har egen termin 15/12, da... Så jeg kan jo risikere å få før UL-termin som er 26/12.

Skrevet

En time med selvpleie (badekar, lang dusj, olje, hudkrem og hårføning) gjorde susen. Både jeg og lillejenta er betydelig roligere. Jeg har i tillegg fått fyr på peisen og spist litt lunsj, så nå kan jeg tilbringe et kvarter i stolen før jeg henger opp neste gardinstang. Deilig, klar høst/vinterluft ute, gleder meg masse til å hente lilletrollet i barnehagen senere :)

Skrevet

Høres herlig ut... Tenkte som vanlig å hente LT litt tidlig i dag, han er sliten fremdeles etter den feberen han hadde forrige helg - synes det sitter veldig lenge i! Så i morgen planla jeg å ta det veldig rolig, kose oss hjemme en stund før vi tar turen til "sentrum" og barnehage osv:) Kanskje vi til og med skal ta morgenbad i stedet for det vanlige om kvelden?

Skrevet

Lilletrollet begynner på redusert plass i barnehagen imorra - dvs 0730-1430 og fri annehver onsdag. Så imorra skal vi på "damedag", jeg og lilletrollet! Vi skal handle nye vintersko og barnehagetøfler, spise rosinboller, kose oss masse :)

Skrevet

Å, det hørtes herlig ut! Har fullplass av praktiske hensyn, og synes det er like greit å kunne planlegge slikt selv, for du verden så kos det er! Gleder meg skikkelig til all våkentid jeg får med den lille skatten min, tenker jo med gru på hvor lite overskuddsmamma det kan bli på ham sånn over jul en gang... Huff, får gå inn og sjekke avspaseringsoversikten min, tror jeg - har vel noen uker til gode ja!

Skrevet

Hvor stor plassprosent er det? Sparer du noen kroner i betaling da, eller?

Skrevet

Hei der, da melder jeg meg inn fra observasjonspost på St.Olav! Legen var ikke fornøyd med urinprøver, blodtrykk og ødemer, og konkluderte med at jeg nok hadde preeklampsi (svangerskapsforgiftning) Så da er jeg her igjen da, og jeg regner med jeg blir her til frk.bompi kommer ut, kanskje baby til helga? Whiiii... skummelt! Og innmari spennende! :)

Skrevet

åherreguuuuud så spennende!!! nå tør jeg nesten ikke gå offline lenger! Gleder meg på deres vegne :) nå tror sikkert folk jeg er helt blåst med tanke på at du faktisk er innlagt med preeklampsi, men de tar så godt vare på både deg og Bompi der at det er jo ingen grunn til bekymring :)

Klem!!!

Skrevet

Ja, du blir vel passet godt på, Vims, så jeg tror nok vi kan glede oss litt også her! Så utrolig spennende! Og så godt at du har kommet så langt som du har og Bompi er stor og ... jeg blir helt frynsete uten å noensinne ha møtt deg engang jeg!

Lykke til, vi krysser fingrene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...