cielo *to barns mamma* Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Datteren min på fire år begynte i barnehage i høst så har ikke så mye erfaring med barnehager. Da jeg skulle hente henne (de er ute når jeg henter) hadde hun på seg en tynn bomullsgenser under en dress uten foret inni. Det var ca ti grader ute, og jeg sa forsiktig at hun hadde en halvtykk jakke på plassen sin som hun kanskje kunne hatt under dressen. De virket ikke sure av at jeg sa ifra Men i det siste har hun hatt på seg så sinnsykt mye at jeg begynner å lure på om de ble irritert på meg likevel. Kan de virkelig være så uproffe at de kler på henne for mye for å gi meg en lærepenge ?? I går hadde hun på stillongs, vanlig bukse og en flece bukse over det igjen inni en vinter dress med foret i !! Hun kunne nesten ikke bevege seg og klagde på at hun var varm. Spurte om hun hadde sagt fra til tanten at hun var varm, hun sa at hun hadde sagt ifra og at de bare sier 'vent litt' Nå vet jeg ikke om jeg tør å si ifra. Men jeg er så opprørt at jeg tar snart ungen min ut fra barnehagen. Veldig takknemlig for tips og råd !
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg synes du absolutt har lov til å si ifra sånn du gjorde med påkledning. Det hadde jeg nok gjort selv.. Ta det opp med kontaktpersonen det hadde jeg villet gjort..
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Selvfølgelig skal du si fra når det er noe du ikke er fornøyd med, det er jo ditt barn!!!! Og jeg tror ikke de i barnehagen prøver å gi deg en lærepenge, til det er de for proffe......herregud, har du ikke høyere tanker om de som tar vare på barnet ditt på dagtid, ja, da bør du kanskje tenke på å ta barnet ut av barnehagen! De er jo ansatt for å ta vare på barn.... Det er bedre både for barnet ditt, deg selv og de ansatte om du snakker med dem om dette, på en skikkelig måte, det vil gjøre situasjonen bedre for dere alle. Tenk på at de ansatte har mange barn med ulike behov, som de må forholde seg til i løpet av dagen, sett deg litt inn i deres situasjon..... Jeg ville ikke kalt det klaging til barnehagen, men en skikkelig prat. Lykke til videre (",)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har samme erfaring som deg. Det er faktisk mulig at de har blitt irritert, selv om de burde vært proffe nok til å la vær. Jeg sa i fra når sønnen min var altfor tynnkledd, og resultatet ble som ditt. Han gikk rundt og svetta og så ut som en pingvin. Jeg sa i fra igjen, og fikk da til svar at: Du ville jo at vi skulle kle på ham mer (i en sur tone, vel og merke). Jeg sa da at det hadde vært fint med en mellomting. Sunn fornuft. Fikk da slengt i trynet at: Det er ikke alle som fryser. Neivel, noen unger er varme av seg, noen ikke. Kan de ikke bare ta hensyn til det??? Det gikk seg til til slutt. Vi lagde en avtale med å henge opp lapper om hva jeg ville at han skulle ha på seg... Herregud, kan ikke skjønne at et skal være så vanskelig??? Lykke til. Ta deg en prat med dem. Håper de er mer proffe enn de i min barnehage...
cielo *to barns mamma* Skrevet 1. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 1. november 2006 Takk for svar alle :-) Driver selv familiebarnehage, har bare fire barn og kan lett følge med om de er varme/kalde. Skjønner at det er flere barn pr voksen i vanlige barnehager, men skal det være sånn at de voksne har for mange barn til å kunne ta av eller på barna klær når de er kalde eller varme, så er det ikke en holdbar situasjon for barna etter min mening, da har barnehagene blitt for effektive ! Har egentlig veldig stor tiltro til de i barnehagen, men hva skal man tro når de kler på så latterlig mye ?? Er jo derfor jeg er så opprørt, fordi det virker som de ikke er så proffe likevel, blir helt skremt av det, er det virkelig mulig !!?? Hvis jeg blir oppfattet som vanskelig og hysterisk så kan de uansett ikke ta det ut på ungen min!!! Er mildt sagt sjokkert hvis så er tilfelle! Skal rett og slett si i fra i dag hva hun skal ha på seg ute (uten å nevne det hun har hatt på tidligere) så får vi se hva som skjer, de skal få en sjanse til .... Takk igjen for svar !
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 tror ikke du skal ta det personlig.... eller noe annet. kanskje har de fått inntrykk av at du har et kaldt barn. om hun har sagt i fra, kanskje holdt de på med noe annet og glemt det vekk. de fleste som arbeider i barnehage vil faktisk barnets beste. og foreldrenes beste.. selv om de til tider kan være svært dårlig å finne riktig klær for ulike årstider for barnet. be om en x -tra ordinær foreldre samtale og ta opp problemet. det blir ikke bedre av at du ikke sier noe. da føler du at de går mot deg og de vet ikke at det de gjør irriterer deg.
cielo *to barns mamma* Skrevet 2. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2006 Du har nok rett Anonym, de vil bare barnets beste. Sa ifra igår at hun ikke trengte noe ekstra under dressen siden jeg hadde tatt foret i, og de sa det var ok. Men da jeg kom for å hente sa de at de hadde tatt på henne litt mer likevel fordi det var så kaldt igår. Ble så lettet fordi det betyr at de ikke gjør som jeg sier hvis de mener noe annet er bedre for barnet mitt. Så deilig å få bekreftet at de bare vil barnet sitt beste. Puh ble litt skremt der et øyeblikk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå