Gå til innhold

Juni: Hvordan ser dagene ut juni damer?


Frk B og Elias

Anbefalte innlegg

Når er det morgen hos dere? Og hvor ofte spiser disse små?

 

Vi hadde supre rutiner, han sov fra 20 til 8 med ett måltid, og spiste hver 3,5 time etter det. Men så skulle han plutselig ikke sove mere ;o) Våken ørten ganger på nettene... Heldigvis har det rettet seg litt nå.

 

Noen som har begynt med grøt/frukt ol?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mia vokner i 9-10 tia og da har hun sovet hele natta fra kl 10-11 på kvelden, s¨å det skal jeg ikke klage over!

Da spiser hun fokosten sin og så går det 3-4 timer mellom hvert måltid utover dagen!

 

Vi har begynt med litt smaksprøver på maisgrøt og fruktmos, hun liker det, men blir mye klin, har ikke helt forstått hvordan den sjea fungerer, sutter på den som hun gjør på flaska!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias sover fra 20.00 - 08.00 da får han pupp i ca 15 min og sover vidre til ca 10.00, noen ganger sover jeg også vidre, andre ganger er det deilig å ha morgenen for seg selv :). Slik har det vært fra han var 6 uker.

 

Han spiser hver 4. time (noen ganger litt påtår imellom)

 

Han har fått smake på most banan, det var skikkelig godt :) Ble en del søl, men skjønte etterhvert at det skulle svelges :)

Han har også fått smake på eplejuice fra nestle, den var også god.

 

Men det er bare smaksprøver han får nå da ;) Håper å fullamme til han er 6 mnd, men nå hadde han lagt på seg litt lite på 4 mnd kontrollen så vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleG sover fra 19.30 til alt fra 4.30-6.30, da må han ha pupp. Hender også jeg sniker i han et nattmåltid før jeg sovner selv. Han ber ikke om det selv, men vekten hans stagnerte litt, så har ammet han litt ekstra i en periode nå uten at han har bedt om det. Sovner uten noe tull 19.30 og sovner med en gang igjen etter å ha spist de gangene han gjør det. Sover videre etter sin tidlige "frokost" frem til 9.00.

 

Opp og leke masse på matta, trene på magen og tøyse med mamma. Så sover han i halv elleve-tiden igjen. Gjerne ut på trilletur rundt den tiden. Han spiser også et måltid rundt 11. Spiser igjen 14.00, leketid igjen, også sovner han ca. 15.00 +-. Våken videre, spiser igjen i 17-tiden, bading eller stell 19.00, nattapupp og i seng 19.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det natta alt mellom kl. 19 og 21...leggingen går veldig greit nå, men han våkner maaange ganger i løpet av natta for tiden. Som regel bare sutten som trengs...mat vil han ha ca kl. 4-5...han har alltid hatt vanskelig for å sovne igjen da...og jeg syns ærlig talt det er litt tidlig stå opp da!!! Så jeg tyner han så mye jeg kan og lar han ofte tilslutt ligge ved siden av meg i senga...da slokner han ofte igjen...:)

 

I løpet av dagen spiser han ca hver 3-4 time...har ingen faste rutiner på da og da sover han og spiser han....det er bare ikke mulig her...han er ikke spesielt fan av å sove på dagen så det kommer helt an på hvor fort jeg får han til å sove:)

 

Pøbærn her får både grøt og fruktmos...det sklir ned som bare det og han hyyyler når det ikke går fort nok eller er tomt! Han sitter og lager brumme lyder mens han spiser så her går grøten overalt...

 

Skal på 4 mnd kontroll snart så får se hvordan vekta ser ut og hva hs sier:)

 

Ellers koser vi oss masse om dagen...etter 3 mnd med kolikk er det utrolig deilig å "bli kjent" med lille gullet:) Vi ligger ofte på gulvet og leker, men føler noen ganger han kjeder seg sammen med meg...men hva kan vi finne på da?!?!? Er jo ikke allverdens han kan være med på og nyte mener jeg?!?!

 

Hmmm...ja ja...ble langt dette:) Så avslutter her jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så morsomt å lese hvordan andres dager ser ut=)

 

her har vi kommet i ei litt dårlig rtine, synnøve våkner i 4 tida, og skal ha masse mat og kos frem til vi står opp kl 8!! det er selvfølgelig bare koslig å kose, men hun sutrer fært om jeg ikke ligger å leker med henne i senga! men kommer seg vell etterhvert=)ellers så får hun mat kl 8, stå opp, legger henne på ei seng vi har stående nede, der ligger hun og leker og skravler til det blir fyr i ovnen og litt varmere på kjøkkenet! ligger på bordet å leker mens jeg spiser frokost. mat og en liten lur i 10 tida, våkner 11-12, så mat ,lek på gulvet, sovner att i 14-15tida, sover til 16-17så mat, lek og kos, til bad og natta kl 19:)

 

er stort sett ute på farten nesten hver dag, og det kommer alltid noen på besøk i l,øpet av dagen når vi bare er hjemme,(har stooor familie)

 

koser oss fært, men dagene går fort likevell... plutselig er det påske og vår att...hehe:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...