Gå til innhold

April: Hvilken farge har avføringen ...? Noe med grønn avføring... ?


allergibarn

Anbefalte innlegg

Lillebror sin avføring er stort sett alltid grønn, da vi begynte med grøt var den grønn og slimete, nå er han veldig hard i magen men fortsatt grønn i fargen. Han er veldig ømfintlig med gulp / sprutgulp når jeg øker inntak av melkeprodukter men han er ikke testet for allergi. Jeg holder meg stort sett unna produkter med mye melk og han har ikke fått MME. Men han får grøt som inneholder tørrmelk.

 

Normalt med grønn avføring eller kan det være tegn på allergi / intolleranse ?

 

Han er selvsagt født i april og får 2 grøtmåltider om dagen, og litt middag (er ikke så glad i det ennå) - ellers ammer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert altså, men tror jeg ville testet han for allergi...

Snuppa her gikk over til helt brun avføring etter hun begynte med middagsglass.. (Den er rød om hun har spist spagetti eller liknende).

Når man fullammer er den jo grønn dersom de ikke har fått i seg den siste og mest næringsrike melka... Men snuppa mi sin har ikke vært grønn etter vi begynte med fast føde...

 

Tror ikke det er noe farlig altså, men kan jo hende han f.eks ikke klarer å ta opp alt av næring, eller at han faktisk er allergisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kan det også være grønt.. og i alle regnbuens farger.. etter hva han har spist!

Er vist helt normalt..men jeg syntes også at det var ekkelt før jeg fikk forhørt meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig :-)

Her er også bæsjen grønn, hvis hun har spist tomatsaus blir bæsjen rød, så egentlig skifter den farge veeeldig ofte..

Men mest av alt er den grønn, og det er ikke farlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...