Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Er 35+3.Og i uke 32 var jeg på sykehuset for å sjekke liv,og da sa jordmor at hun TRODDE jenta lå med rumpa ned.Panikk! Men,så var jeg til lege noen dager seinere,og han mente hun lå med hodet ned.Skrev hodeleie på skjemaet. Var derfor veeeeldig spent når jeg skulle på kontroll i uke 35,for kjentes ikke ut som om hun hadde snudd seg noe.Og da sa jordmor(en annen)at hun lå med hodet ned.Sahun var sikker på det,og at hun lå langt ned,og muligens festet. Men,innimellom syns jeg at jeg kjenner spark over alt!Der jeg liksom ikke skal kjenne spark....så blir jeg liksom nervøs da,for at jordmor tar feil,selv om hun sa hun var sikker:-) Jeg kjenner veeeldig mye stikking i underlivet,så da er det kanskje hodet? Men,er det fler som har fått beskjed om at bebisen ligger med hodet ned,men som har bevegelser på merkelige plasser likevel? Trenger noen beroligende ord her..:-)
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 tenker det samme selv... har såååå mange rare bevegelser i magen nå, i forhold til forrige gang.. fikk vite ved siste kontroll at hodet var ned, men ikke festet.. skal til legen i morra, og håper jeg får svar av han... er blitt litt nervøs for seteleie... sorry for at jeg ikke kan hjelpe deg.. klem
Bratsj Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Kan ikke berolige deg dessverre, synes selv det er superforvirrende at de sier så forskjellig. Legen jeg hadde KS-samtale med på Ullevål tok UL og sa han ligger i sete, men legen min sier han ligger i hodeleie.... Jeg kjenner masse sparking oppe over navelen og ute på høyre side - kjenner et litt dump ubehag i underlivet og tror det er "noe" som presser seg nedover - men om det er hode eller stump er jo umulig å skjønne... Skarpe stikksmerter i underlivet hadde jeg på slutten med vesla, har ikke kjent noe enda med veslemann - men ikke sikkert det kommer heller.
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Akkurat som å lese om meg selv dette ;-) Jeg har også fått forskjellige beskjeder fra lege og jm, og legen som sa hodet lå ned var ganske usikker også... hun TRODDE det var hodet.......... Jeg kjenner spark i hele magen jeg, noen ganger høyt oppe noen ganger langt nede, men mest ute på begge sidene, ikke så mye i midten hvis du skjnner.... Vet ikke om du ble så beroliget av dette men, må bare innrømme at jeg ikke er særlig beroliget selv..... ;-)
marguritten Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 var hos jordmor for noen uker siden, å da var hode nede. har hatt på følelsen av at hun har ligget med hode ned hele tiden. men i går,så kjente jeg altså spark nede ved høyreside..fikk panikk.for jeg trodde hun hadde snudd seg.. men senere på kvelden,så kjente jeg spark over navelen igjen. hun skal IKKE drive å snu seg nå!!!! det får hun ikke lov til. jeg skal ikke ha noe setefødsel.
bobby - nr 2 i juli Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Ganske sikker på at min baby ligger med hodet ned (gjør det i følge både lege og JM). Jeg kjenner spark oppe til høyre i magen. Jeg kjenner også stikking i underlivet, og tror det er hodet. Av og til kjenner jeg også bevegelser der nede, og det må vel være hendene? Hikking kjenner jeg langt nede i magen, og det er vel et godt tegn på at hodet er ned skulle jeg tro? Synes for øvrig at folk som får ulike og tvetydige beskjeder på leie til baby burde få UL for å sjekke!
vero.no Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Babyen min ligger me hodet ned. Og jeg kjenner de kraftigste sparkene oppover. De små knyttneveslagene kjenner jeg nede. Og stikking nedentil pga at hodet ligger godt nede i bekken. Men kjenner også bevegelser overalt pga at ho ennå svinger fra høyre til venstre.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Vææ,ble bekymret av disse svarene jeg altså,hehe:-) Altså den ene jordmora som sa hun TRODDE hun lå med rumpa ned,var ei på sykehuset.Var der bare for å sjekke liv,så var ikke noe kontroll. Men,en skulle vel tro det er lettere å kjenne i uke 35 enn i uke 32? Jeg håper det,og jordmor som sjekkt meg på torsdag sa hun var sikker...legen mente jo ogsp det samme som henne.Hun kan vel ikke være så påståelig hvis hun er usikker? Uansett så blir jeg ikke klok på bevegelsene inni her...kjenner nesten ikke spark lenger heller,bare snuing og slik.Men,kjenner jeg spark,så kan de være over alt virker det som.Oppe,på midten og langt ned... Please,ikke bekymre meg mer da?Hehe:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå