Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har vi fått en datter på 2 icsi. Vi har noen egg i frysa, og skal snart prøve dem tror jeg.

MEn dersom det ikke lykkes så må vi i gang med ett nytt ordinært forsøk, ett ordinært søskenforsøk.

Sånn jeg har forstått det så "får" du en ny "3-pk" med det offentlige når du skal prøve få søsken, dersom du ikke har fått tvillinger ja, for da får du ikke denne 3-pk, forde du regnes som tobarnsforeldre, og ikke lenger ubl.

MEn dersom vi nå må begynne på denne nye 3-pk med forsøk, må vi da, slik som ved det alle første forsøket, ut med 3000 til avdelingen, og 15 000 i egenandel, og så får vi tilbake det som blir over 15 000??

Eller får vi tilbake alt ved denne nye 3-pk med forsøk, siden vi har allerede betalt denne 3000 kroneren til avdelingen og 15000 i medisiner i første runde...........

Kanskje litt tungvindt skrevet, men..............håper noen vet*?

Fortsetter under...

Slik har det vært for min del:

Ved søskenforsøk må man betale alt en gang til - altså slik du beskrev det først.

Det som er nytt, er at du ikke skal betale 3000,- som engangsbeløp til sykehuset, men 1500,- for hvert forsøk.

Så får du tilbake det som overstiger 15000,- i medisiner + evt. reisegodtgjørelse.

P.S. Dette var på riksen, og jeg regner med det er likt ved alle offentlige sykehus.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...