Gå til innhold

Helsekort for gravide?

Anbefalte innlegg

Hei dere som har vært på kontroll hos legen første gangen. Fikk dere helsekort første gangen? Jeg har vært hos legen, men fikk ikke noe helsekort.. Skal snart til tidlig ultralyd, og det står man skal ta med helsekort. I følge min lege så var ikke dette nødvendig enda..noen som vet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6895936-helsekort-for-gravide/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm det var rart... Var hos JM i uke 6 og fikk det da... Tok jo prøver og alt mulig som står der - også skal man alltid ha det med seg slik at hvis noe skjer deg så kan andre se at du er gravid og det er jo ikke så enkelt å se de første mnd... bl.a derfor skal du få det etter 1. lege eller JM besøk!! Det ville jeg krevd var jeg deg.

var vel ikke akkurat til kontroll..Var bare til ettersamtale, og da nevnte jeg at jeg var blitt gravid igjen..og sa hvor langt jeg var på vei...så da bestilte han gu/ultralyd til meg...men kanksje jeg får det når jeg er til ul da:)eller så får jeg ringe legen igjen og spør

Annonse

Jeg fikk det heller ikke, var hos legen i uke 7 allerede pga at jeg har høyt blodtrykk fra før. Men sekretæren fylte jo ut masse opplysninger om meg, bl.a. vekt, høyde, arbeidssituasjon etc. så jeg går ut ifra at det var på dette helsekortet.. Får spørre om det neste gang jeg skal til legen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...