Gå til innhold

Dere som synes at celleprøven er helt grei?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanlig celleprøve syns jeg er helt grei - hva er utvidet? Selv har jeg hatt celleforandringer og gjort inngrep ifbm det, og den var litt mer heavy, men fortsatt takl-bart...

Utvida celleprøve er når de klipper en jævla bit av livmor tappen din! Å det er så sykt vondt at jeg nesten sparket til den stakkars legen som gjorde det på meg!

ALDRI,ALDRI skal noen gjøre det på meg igjen! Å jeg føler selv at jeg ikke er av den sensitive typen, men det der likte jeg virkelig ikke!

Annonse

Ja fy f.. Der er det ikke beregnet at noen skal leke med saks, nei!!

Synes det er ubehagelig å ta vanlig celleprøve, jeg!

Men så er jeg ei pyse også, da!

Har utrolig lav smerteterskel!

Tror jeg kommer til å få panikk hvis jeg ser noen roter med ei saks ved underlivet mitt!! LIGG UNNA!!!

hehe tja...jeg har født to barn!!!! kan vel overhode ikke sammenlignes med det, verken i smertegrad eller ubehagelighet! :P i forhold til og bli klippet under en fødsel og og få klippet en bitteliten bit av livmortappen, så foretrekker jeg det siste :)

nei jeg er enig i at d er ubehagelig og nei d er ikke no jeg gjør for skøy skyld når jeg skal kose meg, men må en så overlever jeg. syns ikke d er smertefult somsagt...vet veeeldig mangen ting jeg liker mindre. og en har jo ikke akurat så mye følelser der :P men jeg skjønner du ikke liker det altså!

:)

Hvorfor klipper de? er det når man er på oppfølgingskontroll fordi en har hatt forandringer første gang? Dere skremmer meg!!!!! .-( Hadde helt lette forandringer på celleprøven jeg tok i september,skal tilbake om 6 mnd. skal de klippe på meg da?!? Uhu...:-( Jeg er heller ingen pyse,men!

hehe vetlis...d høres jo veeeldig dramatisk ut når du sier di klipper biter av livmortappen...:P *høres ut som om de åpner deg og kommer med en j**lig saks*

du får jo bare satt inn sånn metall greie, så fører di inn en liten knipeting og kniper av en øøørliten vevsprøve av livmortappen....:) men ja det er ubehagelig og ekkelt. men de gjør det jo ikke fordi det er så gøy dah! det er jo en grunn til at en tar slike prøver! jeg ville ikke ha gambla med og la vær dersom jeg måtte...

men håper for din del at du slipper og ta denne prøven mer, siden du syns den er så fæl!

Annonse

elli-karamelli

jeg vet ikke hvorfor de avogtil tar en liten bit og avogtil skraper. men slapp av :) jeg tror vetlis har vært max uheldig!

jeg syns ikke det er noe særlig forskjell på de to prøvene (i ubehagelighet/smertegrad) og jeg er IKKE no sånn som tåler alt :P er mangen ting jeg er super pysete på!

og det er ikke sikkert du trenger ta den prøven i d hele tatt.

jeg har aldrig hørt noen som har reagert slik på den før, var det vanlig hadde du SELVSAGT fått lokalbedøvelse el smertelindring

tror faktisk at mangen forveksler disse prøvene og v et ikke helt hva de har tatt, så like er dem

jeg trodde sist at han tok klippe prøven, men det var den derre skrape greia...

klem

Takk,mia_x ! Hørtes jo ikke så gærnt ut da,men må si at jeg syntes den skrape-greia var ganske ekkel... Men så er jo hele situasjonen ubehagelig,en koser seg jo ikke akkurat i den stolen!

Langer nok ut et spark jeg også,dersom noe gjør litt for vondt! :-)

*klem*

Jeg har også blitt klippet under fødsel, det merket jeg ikke noe til. Å det kan ikke sammenlignes synes jeg. For da er det mye annet som er vondt også, men som fort blir glemt. Jeg har aldri synes det har vært ekkelt å gå til GU. HAr fjernet celleforandringer i livmora også, med laser. Har egentlig alltid hatt en høy smerteterskel, men akkurat det der var skikkelgi ubehagelig! Tror noe av grunnen var at jeg ikke var forberedt på at jeg skulle merke noe som helst? Aner ikke? Vet at det er enkelte dager i syklusen jeg tåler mindre ann andre dager igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...