Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg og pappan nusser selfølgerlig på lillegutten vår, men jeg føler liksom at det er noe bare vi skal gjøre. Og farmoren hans er ekstrem, kysser og kysser på han hele tiden, han vrir seg unna men det hjelper ikke. Jeg tuller ikke når jeg sier det lukter vondt av han etterpå.. Og hun driver og skal kysse på munnen hans hele tiden.. Stakkars lillegutt.. Men føler liksom ikke jeg kan si fra heller.. Overreagerer jeg?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Hadde nok gjort det jeg også!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Det er vel strengt tatt ikke så farlig om farmor susser gutten deres men skjønner det kan bli litt for mye av det gode for både store og små. Jeg ville sagt ifra jeg i stedet for å irritere meg over det. Synes ikke du overreagerer slik som du beskriver situasjonen. Litt er greit men mye med negative følger er ikke så greit. Det er deres gutt:-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Skal bare susse på han, men hadde ikke likt det visst hun hadde gjort det på munnen!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 stefarmoren t tassen her å driver å suser på han hele tida..æææææææsj! må vaske han etter at ho har vært på besøk.. usj.. vil ikke dele bakterier m ho liksom.. stakar lille tassen min! men hva sier man da liksom? setter opp et skilt som det står "susse fri sone"?
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Eventuelt kan dere si til vedkommende at babyen er en person som må få slippe å bli tvangssussa av alle, ikke en gjenstand som er der for å dekke deres kosebehov. DU kommer til å bli upopulær som f... en liten stund, men poenget kommer gjennom og folk flest har evnen til å tilgi.. Ingen som susser i stykker sønnen min mer, og han slipper også å bli sendt rundt og holdt av alle kjente og ukjente som om han var en fredspipe eller noe....
langevipper Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg syns ikke noe om kyssing på en baby sin munn. Det er jo ikke som om voksne folk går å kysser hverandre på munnen utenom de som er kjærester....så hvorfor i alle verden syns enkelte at det er greit å kysse en baby på munnen????? Jeg ble sprø da jeg så noen i min samboer sin familie gjorde det....men jeg sa ifra at det likte jeg ikke. Hvorfor utsette en baby for enda mer bakterier og dritt....jeg forstår ikke hvor tankeløs enkelte kan være.... men huff for all del jeg er sterk imot kyssing på en baby sin munn, om andre syns det er greit bryr jeg meg ikke så mye om....jeg vil bare ikke at noen skal kysse MIN baby på munnen. Jeg er glad for at samboeren sin familie respekterer det.. må neste legge til at jeg sa det på peneste mulig måte:-) folk tenker forskjellig, så jeg dømmer overhode ingen som tenker anderledes i denne saken. Jeg tenker kun på hvordan jeg vil ha det med min lille Oda.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 For å si det sånn tror ikke jeg blir mer upopulær for ho enn det ho er for oss 3..
Dailis Skrevet 30. oktober 2006 #9 Skrevet 30. oktober 2006 Ingen, hverken vi eller andre kysser barna våre på munnen, det er jo direkte uhygienisk.
mamma til fire små Skrevet 30. oktober 2006 #10 Skrevet 30. oktober 2006 både jeg og mannen kysser gutten vår, men ikke på munnen. det blir utenpå smokken i såfall:o) trodde kanskje de ikke tålte så mye kyssing på munnen jeg da. hvor gamle er bebisene deres når de kysses på munnen da? vår er 2 1/2 mnd. så ville definitivt ikke likt om andre kysset han på munnen!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #11 Skrevet 30. oktober 2006 herregud skjerp dere da..uhygenisk med en nuss på en baby..eeh nei,.. greit skal være forsiktig i første månedene,men herligheten hvor mye andre bakterier for de ikke i seg da,..du nusser jo ikke babyen vis du er syk. Våres baby får nuss på munn og kinn...Han syntes det er kjempe koselig.Trur ikke han kommer til meg når han er 15 år får å få en nuss for det altså.. Nuss nuss nuss i vei..de har ikke vondt av det,men æsj alle kan jo seff ikke nusse på ungen deres,men forledre har full adgang!
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 30. oktober 2006 #12 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg nusser på tulla på munnen, på kinnene, på magen =0). Min mann og resten av familien koser masse med henne. Ser ikke på det som uhygenisk eller umoralsk. Elsker henne over alt=0).
Dailis Skrevet 30. oktober 2006 #13 Skrevet 30. oktober 2006 Susser og koser og klemmer en masse, mn ikke på munnen. Synes ikke noe om det både mtp bekterier/virus, men man kysser ikke barn på munnen.....
♥Prinzessin♥ Skrevet 30. oktober 2006 #14 Skrevet 30. oktober 2006 Folk gjør som de vil, jeg kysser iallfall snuppa både på kinn og munn. Jeg er jo "forelsket" i henne, det er pappaen også! :-) Det går et rush gjennom hele meg når jeg ser på henne, hun er det vakreste i hele verden for meg! Det er jo naturlig å ønske å kysse babyen sin. Men ingen andre enn jeg og pappaen får kysse henne på munnen. Skal 50 stk gjøre det, blir det iallfall uhygienisk.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #15 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg nusser min tulle hele tiden, samboer nusser kun på kinnet. Noen ganger susser svigermor så mye at hun vrir seg unna og blir litt urolig. Har tenkt tanken noen ganger selv...kan du ikke slutte med det der, blir så veldig overdrevet ! Synes ikke andre skal drive på å OVERnusse på de, en ting er en nuss på kinnet i ny og ne, men her snakker vi NUSSENUSSENUSSE 12 ganger feks sånn kjappe nuss flere ganger ! Dritirriterende for barnet, det ser jeg ! Men som mange sier, hva skal man si...til dere som sa ifra: hva sa dere ?
snuppi2 Skrevet 30. oktober 2006 #16 Skrevet 30. oktober 2006 Det är ju det bästa som finns-babynuss rätt på munnen:)
♥Prinzessin♥ Skrevet 30. oktober 2006 #17 Skrevet 30. oktober 2006 Hehe... jeg har ikke sagt fra enda. Skal reise hjem til familien snart og da regner jeg med det blir gjort forsøk på babykyssing! "Hun blir overfalt så det holder av mamma og pappa", skal jeg si. "Hun må få slippe å hive etter pusten HELE døgnet!" Hehe.. Håper det funker!! :-)
pandabjørn Skrevet 31. oktober 2006 #18 Skrevet 31. oktober 2006 tror jeg ville sagt i fra om dette hadde vært min svigermor ! greit nok at jeg og pappan kysser han på kinnet og munnen det er vel ikke uhygenisk vel?? skjerp dere som tenker på bakterier osv..de får i seg andre bakterier alikvel når de blir eldre..(feks sandkassa) tror ikke mine foreldre har kyssa lillegutt på munnen i det hele tatt, ikke på kinnet en gang, men han får mange koser av de da )
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #19 Skrevet 31. oktober 2006 Var en del meninger om dette ser jeg.. Men ser ut til at alle er ganske så enige, er selfølgerlig greit at hun koser og gir han et lite nuss på kinnet. Men er faktisk snakk om at han lukter spytt etterpå, og jeg liker ikke at hun nusser han på munnen. Skal ditt senere i dag, så skal prøve og si fra på en forsiktig måte... HI
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 31. oktober 2006 #20 Skrevet 31. oktober 2006 På helsestasjonen her står det en plakat om at man ikke skal putte smokken i sin egen munn for å vaske den når den har falt på bakken, fordi voksne har en masse bakterier i munnen som ikke er bra for babyen. Blir jo det samme med sussing på munnen, da. Du kan jo fortelle dette til dem som susser, så holder de seg ihvertfall unna munnen hans ;0)
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #21 Skrevet 31. oktober 2006 EnJente m EnJente ! Jeg venta til vi var i en situasjon hvor vedkommende var på vei mot barnet med leppene og sa; "Stopp, det der liker han ikke.Han skal ikke nusses på av alle." Du trenger ikke å forklare og unnskylde, bare si Nei. Folk må jo bare godta det, siden ungen er din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå