Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har vært på stork og er nå på vente-stadiet. Ene dagen er jeg fryktelig gravid, mens neste dag tenker jeg på når neste tur til Danmark blir :-/

Noen som vet hva som lønner seg og svare når man er gravid og går til legen.... Sier man at man har vært i Danmark eller at far er ukjent etter en tur på by'n?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6895606-ukjent-far-eller-tur-til-danmark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde fortalt det som det er. Ingen ting å skamme seg over, snarere tvert i mot. Jeg har fortalt det til mange og har ikke opplevd en noen negative tilbakemeldinger.

Juridisk har det ingenting å si.

Lykke til :o)

Ville sagt det som det er.

Møtte ingenting annet enn hyggelige mennesker i helsevesenet, og flere hadde kommentarer på at dette begynte jo å bli ganske så vanlig, ville jo ikke vært det hvis ingen sa sannheten...! Det er ditt valg, men alt i alt tror jeg du vil møte mer respekt med storken enn en tur på byen, og ikke minst slipper du å forholde deg til hvilken versjon du fortalte sist og alle påfølgende løgner som kommer når folk spør om mer enn du hadde forventet...

Jeg forstår ikke hvorfor du skulle ville si til legen din at du har vært på byen og pult rundt og ikke hatt vett til å unngå graviditet og ikke har snøring på hvem du har ligget med ..?

Vurderer du dette fordi du er lesbisk? Om du tror det er et problem for legen din, så ville jeg byttet lege. Om du har et problem med det selv, så ville jeg ventet med å lage barn.

Jeg har også fortalt det som det er. Fortalte det faktisk før vi dro første gang, fordi jeg trengte hjelp av legen for å tatt de nødvendige prøver og undersøkelser i forkant. Min lege var i allefall bare blid og grei og ønsket oss lykke til.

Det er vel helt opp til deg hva du vil fortelle. Kommer an på hva slags forhold du har til legen din, men sannheten er oftest det som er enklest å forholde seg til i det lange løp, og leger skal være så profesjonelle at de kan holde evt negative meninger for seg selv.

Annonse

Ordlagt meg litt feil her... Både gynekologen min og legen vet at jeg skulle til Danmark, også noen få venner (venter med å si så mye til jeg vet at jeg er gravid) Har hørt at de på sykehuset kan være litt negativ til bl.a Stork barn....og at det da kanskje var lettere å ikke fortelle sannheten...

Jeg tror jeg har hørt EN historie om et par som ikke ble spesielt godt mottatt på SØF. En historie. Tenk på alle de som ikke er fortalt som er positive!!!!! Det er nå engang slik at negative ting forteller man til ti, positive ting sier man ofte til ingen. Jeg fødte på SØF sist, vi fikk kanskje ett og annet overrasket blikk, men ikke værre enn forventet, man må jo ha forståelse for at dette er ukjent for mange av de som jobber på sykehusene rundt omkring. Vi fortalte åpent om oss, og det følte vi var riktig for oss, i og med at medmor selvsagt var med på fødselen, og da ble jo hun behandlet derretter. Når barnet ditt kommer til verden må det da være bedre og bli behandlet som nybakt (med)mor enn som veninna til ei som hadde seg på byn? Dette vil dukke opp senere også! Vi var på sykehuset med jenta vår på mandag, måtte jo si at joda vi er mammaene hennes. Da blir man fort behandlet som netopp det!!

Jeg tror ikke jeg helt forstår greia her, for her i huset har det ALDRI vært et tema og holde dette "hemlig", men dere får uansett ha masse lykke til vidre, og ta de valgene i livet som er riktige for dere:)

Det er med helsevesenet som med alle andre, fullstendig umulig å forutsi hvem man treffer på, og noen uvitende fjols er det overalt. Men, med det sagt, så er vår erfaring at svangerskap og fødsel/barsel blir en enklere affære hvis man er åpen og ærlig om dette. Til alle kontroller vil du måtte ha med deg et skjema, og på dette var far hos oss strøket ut og medmor skrevet inn, dette skjemaet er det første alle forholder seg til på sykehuset ol, og siden medmor var ført opp der "slapp" vi som oftest å forklare oss. En gang på Ullevål midt i graviditeten (ble lagt inn med tidlige rier) kom en overlege på obs-posten for gravide og unnskyldte seg, han hadde ved innleggelse ikke lest papirene nøye nok og snakket om far, jeg var engstelig og orket ikke påpeke det, men etter å ha lest papirene bedre kom han da ene og alene for å unnskylde. Sa også at det selvfølgelig ikke var første stork barnet han hadde, synes det er søtt at storkbarn er blitt et begrep i helsevesenet også (selv om alle ikke kommer fra stork.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...