Gå til innhold

Pergotime! Hjelp! trenger svar!

Anbefalte innlegg

Noen som har brukt pergotime? Gikk dere da på enkel eller dobbel kur?

Jeg har gått på en enkel kur i september-uten hel. Skal nå i gang med kur nr. 2- gynkologen min mente jeg kunne velge om jeg skulle ta enkel eller dobbel kur. Noen som har noen erfaring med dette ang. tvillinger? Hadde et veldig tøft svangerskap for 4 år siden, så jeg er litt usikker på om kroppen min tåler tvillinger.

Jeg skal starte med første tabl. fre.4,( 5 tabl.) når kan jeg da forvente eggløsning?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6895578-pergotime-hjelp-trenger-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vet ikke om jeg kan svare deg på alt, men jeg er på dobbel Pergo-kur denne pp, dette er min første Pergo-kur. Fikk positiv EL-test på dag 16, bruker å ha positiv EL-test på dag 21.

Usikker på hvor mye dobbel Pergo-kur øker sannsynligheten for å få tvillinger i forhold til enkel kur, men leste en plass her at Pergo kur i seg selv øker sannsynligheten med 20 prosent.

Lykke til.

Jeg har tatt enkel kur uten hell. Har hatt dobbel kur nå, og får svar i morgen på om jeg har hatt EL. Fikk positiv EL-test på dag 20 og 21, men det trenger jo ikke å bety at jeg faktisk har hatt EL. Jeg ville valgt dobbel kur dersom du ikke fikk EL av enkel kur. Det er jo ingen vits i å ta medisiner som ikke hjelper. Regner med du har større sjanse for å lykkes dersom du velger dobbel kur. Bivirkningene blir litt sterkere (i hvert fall ble de det for meg), men det er verdt det hvis det virker. Mener sjansene for tvillinger er 1 til 5 på Pergo. Vet ikke om enkel eller dobbel kur har noe å si. Vil ikke tro det. Det er vel sjansene for toeggede tvillinger som øker, så du kan kanskje få innvendig UL for å se hvor mange egg som er klare til å slippes? Jeg vet ikke om det er mulig, men du kan jo høre... Det er jo uansett mye større sjanse for at det blir bare èn.

Håper du lykkes med å få en liten Pergo-spire! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...