Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 når jeg å min kjære har samleie skjer det noe merkelig.. når jeg kommer blir magen STEIN hard...det er så ekkelt!! klarer ikke nyte det siste fordi jeg vet magen spenner seg.. ødelegger liksom litt.. er det flere som har det sånn?å hva skyldes det? det er kjempe ekkelt... velger å være anonym med tanke på spørsmålet..føler meg mer komfortabel med det..
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Høres ut som kynnere! Mer veit jeg ikke, ettersom jeg ikke har hatt sex siden sommer! Hehe.. Men er ikke noe farlig nei )
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Er ikke sikker, men det jeg har hørt er at livmora trekker seg sammen ved samleie og/eller orgasme. Kan være det kanskje...
Lirum Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Det er vanlig, livmoren trekker seg alltid sammen etter orgasme, også når du ikke er gravid. Det er ikke farlig, og det skal ikke kunne framskynne fødsel hos friske kvinner.... men DET er en grunn til at sex er et kjærringråd for de som er klare og som VIL i fødsel.... Jeg har også hatt perioder under svangerskapet der denne vanvittige sammentrekningen ikke kjennes fristende...snarere forurligende. Men denne opplevelsen forandrer seg litt... som om det strammer seg hardere i perioder... Det skal nå iallefall ikke være farlig og det skal ikke kunne gjøre noe fra eller til... men det er klart, det er jo bare du som kjenner det og du må også lodde hvordan du opplever det!
Bellen Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg vet godt hva du mener, jeg har hatt det sånn fra ca uke 17. Jeg tok det opp med JM og hun overreagerte og ga meg sex forbud fram til babyen kom, noe jeg ikke tok for god fisk og sjekket med legen min. Legen sjekket opp med gynekologisk på Ullevål og fikk beskjed om at det IKKE var farlig. Har i ettertid snakke med flere som opplever akkurat det samme så du er ikke alene om dette.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 uff nå ble jeg litt redd her.. med det sex forbudet altså.. men siden du sier det er ufarlig får jeg tro på det siden du har snakket med legen din mener jeg tusen takk for alle svar
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 d e heilt normalt at livmora stramme sæ etter sex, men vedvare stramminga mer enn en halv time ska man kontakte lege. men, d e jo bare bra livmora får trene sæ til fødsel
*Mi tesorito* Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Kynnere. Kan være ubehagelig, men ikke farlig, så bare kos deg:) Så vidt jeg har skjønt, er dette livmora som "trener" seg opp til fødsel. I begynnelsen, syntes jeg nesten det var litt morsomt at magen ble så hard:) (Da hadde jeg lest om det i forskjellige tråder på BIM) Etterhvert som magen har vokst er det blitt mer ubehagelig, men jeg har ingen problemer med det så langt. 21+6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå