*marekatta* Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Nå er hun i seng, og godt er det. Ikke bare for meg, men for henne selv. Hun har hatt en skikkelig dritt-dag i dag. Hun er forkjølet, eller, forkjølet og forkjølet, hun verken hoster eller nyser, og ikke har hun feber heller, målt 4 ganger i dag, og vert bare 36 og noe hver gang......... Hun er bare snørrete. Og litt ekstra sutrete. Dessuten er det like før tann nr 3 bruter igjennom, så like før at jeg er forundret over at jeg ikke kjenner noe skarpt. Det ser ut som om den er igjennom, men den er ikke det heilt. To ganger i dag har hun begynt å skrike. Sånn virkelig nysterisk, hun wræææler, og det høres rett og slett ut som om jeg er stygg med ho. Hun skriker uten stans, hiver seg bakover, og er fullstendig hysterisk. Og heile næven er inne i munnen. Første gangen varte det i halvannen time, jeg bar henne, og bysset henne, jeg satt med henne i fanget, jeg gikk med henne, jeg kosetmed hanne, og sang for henne, tilbydde mat, vann, frukt, men hun raste og vrei seg unna meg og var heitl utrøstelig. Til slutt sovna hun og vår hun vokna var hun som normal, bare sånn forkjøla-sårbar. Og nå i kveld, på stellebordet...herregud, hun lå der og holdt på med tannkremtuben, og plutselig så går hun opp i bro, og får samma hysteriske annfallet i som tidligere, jeg måtte ta tak i henne forde hun holdt på å ramle ut av stellebordet, hun vrei seg som en ål, hun tviholdt på tannkremuben, hadde den inni munnen heile tia, tårene triller og snørret og slagget rant. Jeg satte meg på en stol med henne på fanget, og skulle ha på henne bleie, body og natt klær. Men det var en prøvelse, for hun var spent som en buestreng, og hun wrææælte som om jeg skulle ha slått henne, heg begynte grine selv....... Jeg smurte dentinox, og etter en 4-5 minutt så roet hun seg, og når jeg satt henne i høystolen for å spise brødskive fikk hun holde på med en pose,og humøret var på vei opp igjen. Jeg kan ikke forstå at dette kan være noe annet enn at hun hadde vondt i tennene, eller den som holder på og komme igjenom....... Har dere opplevd lignende? Blir så redd jeg, for hun har aldrig aldrig vert slik før. Blei langt detta, men.... Daaaakar Marekattungen.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Daaaaakar Marekatteungen og mammaen. Føler virkelig med dere. Her har vi ikke hatt det sånn, så kan ikke sammenligne. Men det høres jo ut som det er tennene som plager henne? Siden hun roer seg etter Dentinox og er desperat med ting i munnen. Håper det blir en bedre dag i morgen. Sove godt, begge to :-) Klem
Only Skrevet 30. oktober 2006 #3 Skrevet 30. oktober 2006 Daaaakar lille vennen!! kos og trøste klem fra oss her!! Sånn har ikke vi hatt det, ikke noe som ligner. Bare plutselig gråting men ikke så kraftig. Føler så med dere, det er sånne tøffe dager når dagene er sånne. Håper dere får en myyyyye bedre dag i morgen.
fru Heffalomp Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Godt å høre at det er flere!! Junior også har hatt et par "anfall" hvor hab vrir seg og hiver seg bakover. Vil absolutt INGENTING!! Ikke mat, ikke drikke, ikke pupp, ikke kos, ikke leke, rett og slett ingenting. Og uka etterpå dukket det opp en tann. Han også hadde hele neven inni munnen og siklet og snørret noe forferdelig. Trodde også han var forkjølet, men det var nok bare tanna. Han har bare 2 foreløbig, så jeg gruer meg til resten hvis det skal være sånn hver gang.. Har lest om dette og det er helt NORMALT : )) Bare veldig slitsomt og vondt for de.
Påan-igjen Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Huff, stakkars lille marekattungen. Har aldri opplevd noe lignende, men det høres jo ut som de hysteriske anfallene er knyttet til tannfrembruddet. Håper at tannen snart kommer igjennom og at anfallene slutter.
willow Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 stakkar lita!! Mamma får nok bare trøste så godt hun kan, og bare se hva som skjer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå