Gå til innhold

Så SINNSYKT blakk!!!

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

huff da.. kjenner til den der, er kjip!

har nettopp skiftet strømleverandør, så i tillegg til den gamle regningen, fikk vi en" forrhåndsbetalingsregning" på 3500! den svir!!

Har du noen du kan låne av da?

500 rekker lenge det, om en er nødt.

evnt har du mye mat i fryser og eller mel og sånn som du kan bake av?

Evnt kan du vel ringe typen og høre om han kan gi deg noe?

Gir deg en klem jeg. kjipt med penger! men du klarer det jo!

Må bare være kreativ!

Hehe... blakk er du ikke alene om å være.

Stort sett alle penger vi har går til regninger og gubben sitter på mesteparten av engene.

Så nå står det 8kr på min konto. Skal holde til 20 November det.

Grusomt å være så blakk.. Vil ha mere penger.

Man akkurat oktober er en blakk måned her. Må lære å sette av mere penger til slikt vi..

Blææ....

huff ja samma her altså,er dønn blakk selv...får ikke penger før ca 10 nov:(

og har kr o,oo på kontoen..kjipe greier altså! særli nå som det er start på ny mnd og det betyr:husleie,strøm,innkjøp av mat,måndeskort + at vinterjakka mi er 4 str for liten og det er jo så grusomt kaldt ute.. og genserne min sklir opp på magen hele tia:( bliiir så fustrert!

og dette jævla mannfolket som gjorde meg gravid driter jo langt f***

så da er det bare og gå og sulte og fryse intill den 10! flott!

Kjenner veldig godt til det dilemmaet der :-S Har også typen i militæret, og får ikke akkurat så mye penger der + at eg går hjemme sykemeldt..

Er på vei inn i en ny mnd der det er mye (!!!!) utgifter som kommer. Der i blant, husleie, strøm, tlf, mob.regninger, mat, klær, bensin osv osv... og med min lærlingelønn på ca 7000 kr mnd ( som ikke kommer før 12 nov. ) så er ikke dette akkurat så mye å rope hipphurra for :-S

Men noen som vet korti fødselspengene blir utbetalt? Har term nå i november, muligheter for at også fødselspengene kommer denne mnd da? (og evt barnetrygd?)

AKKURAT nå, er jeg kjeeempe glad anonymknappen er fjernet, ellers ville vi nok ha blitt bombet nå. hihi=)

Stakkar, jeg føler med dere. Jeg vet hvordan det er å ha sambo i militæret å studere. Men jeg jobebt da når han var i millitæret. (men seff hvis dere er sykemldt er det lite man kan gjøre:( )

Heldigvis har min sambo dimmet, å jobber,i tillegg er det en jobb hvor det heldigvis er mye svartpenger;)+ at han har en helgejobb hvor han er dørvakt, bare for å spare om ekstra til vesla kommer.

VI klarer oss godt vi=)

-og husk da, jenter(studneter), det er ikke så lenge til vi får:

stipend,juleferi,masse god mat, gaver,fødselstipendet og baby heller=)

Annonse

ok.. då e eg med.. men eg har søkt om fødselspenger og ikke engangsstønad som eg tror det heter.. og då får et beløp i mnd, frem til eg går i jobb igjen... var disse pengene eg lurte på, om du skjønner ka eg mener?

stipendet fra lånekassen har eg ikke søkt om enda nei, pga det med fødselsattest ol.. men papirene ligger klare :)

Hei, hei, når man har søkt (må gjøres minst 6 uker før ul termin) og fått godkjent fødselspenger/permisjons penger i forbindelse med fødsel, så blir disse utbetalt 3 uker før fødelsen, el senest den 25-30 i mnd man føder.

Slik fungerte det iallefall da jeg fikk mine barn i 2003 og 2005.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...