karili Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Hvor mange av dere har blitt testet for dette? Dersom dere ikke er blitt testet, skal dere be om det? Hva skjer dersom man er positiv? Jeg skal be om en test da jeg har hatt mye UVI tidligere, men er usikker på hvordan lege/jordmor stiller deg til dette.
karili Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2006 Kan legen nekte å ta prøven? Blir den tatt både i skjeden og ved urinprøve?
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Det er opp til vær enkelt lege å vurdere det, men min har sagt ja iallefall. Tar vel prøven fra skjeden ja...... Tror ikke de bruker urinen nei
Har 2 Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg tok den i uke 36, fikk svar i dag på at den er negativ, at alt er bra og normalt. Deilig å vite, en beymring mindre! Legen tok bare en vattpinne yttersty i kjeden min, for å få med "vaginalt sekret" som det heter, kjente ingenting og superfort gjort -
Tingelingelate med to tomater Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg hadde mange UVI under forrige svangerskap som tilslutt ble påvist streptokokk b i. Fikk antibiotika under fødselen. Denne gangen har jeg ikke fått utslag på noen uvi. Men spurte legen min om en prøve fra skjeden. Fikk den uten problemer og ja, har denne bakterien i skjeden. Det er vel kanskje en måned siden jeg testet og har fått en antibiotikakur, men skulle få dette under fødselen også. Det er jo bare å spørre. Er jo bedre å få et svar på det enn å gå og uroe seg kanskje unødvendig. Men iallefall lykke til:-)
Leola Skrevet 30. oktober 2006 #7 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg skal ta det. Rundt uke 38 tenkte jeg. Er ikke vits i få noen behandling før under fødsel fordi det blomstrer ofte opp igjen 1 uke etter behandling, slik at behandling gir en falsk trygghet.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #8 Skrevet 30. oktober 2006 min lege vile ta det om det fikk konsekvenser, og riksen sa om jeg tester positivt får jeg antibiotika under fødsel - så jeg skla testes i uke 37. Hvordan får man antibiotikaen..noen som vet? piller/drypp eller noe annet???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå