Gå til innhold

Sutrete baby på 2 uker - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 2 uker er veldig sutrete når han er våken. Han vil ha pupp hele tiden, og han roer seg aldri uten å bli bysset eller ammet i søvn. Er dette vanlig? Jeg ønsker meg en baby som kan være litt "blidere" når han er våken...

Vurderer å prøve med smokk da jeg mistenker at sugebehovet hans er stort, men jeg er litt redd for at det er for tidlig og at det kan forstyrre ammingen.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men han er da bare 2uker da.. gi babyen litt tid!

Skrevet

Det kan være så mye med sånne små babyer. Og man kan ikke "ønske" seg en sånn eller en sånn baby. Du må gi han litt tid, han er bare 2 uker og kunne like gjerne vært i magen din enda.

Prøv med en smokk du, kanskje det hjelper. Eller bare amm på så mye han vil. Dette føles trygt for han vet du. Å være nær mammaen sin.

Evt kan han suge på lillefingern deres.

=)

Skrevet

Prøv å la ham suge på lillefingeren samtidig som du bysser ham eller bærer ham. 2 uker gamle babyer klarer vel ikke å være våkne så lenge av gangen, så det er fint for de å få sove ofte. Hvordan er han på stellebordet/når der steller ham?

Skrevet

jeg ga veslegutt smokk andre natta hjemme... forstyrret ikke sugeteknikken hans.... jeg slapp å fungere som smokk.. noen har større sugebehov enn andre... men sutrete?? jeg tenker at barn som er så små skriker fordi det er noe de trenger... kos, mat, ny bleie eller rett og slett en smokk... verdt å prøve ihvertfall... :o) men alt blir lettere når de blir større synes jeg.. måtte ofte bære lillegutt de første 3 mndène..

Skrevet

Er nok ganske vanlig det, ja... Men du kan for sikkerhets skyld ta en liten kontrollveiing på helsestasjonen for å sjekke at han legger på seg som han skal. Kan ta litt tid for å få igang melkeproduksjonen skikkelig, og det er ikke alle babyer som ammer like effektivt.

Men- i begynnelsen er de små veldig avhengige av å få hjelp til å roe seg ned, sovne og få i seg nok mat! Og å ligge ved puppen er jo det aller beste, varme, trygghet, mat og nærhet..

Tror det går bra med smokk dersom han tar puppen uten problemer.

Skrevet

Takk for svar :)

Er veldig klar over at han trenger mye kos og pupp og kontakt nå når han er så liten og det hadde ikke vært noe problem å amme ham så ofte han vil hadde det ikke vært for at han blir veldig plaget med til tider voldsom guliping fordi han får i seg for mye mat. Jeg gir ham som regel pupp likevel da, skjønner jo at han synes det er kos...så får jeg heller satse på at gulpingen ikke er til noe skade.

Har begynt å la ham sutte på lillefingeren min innimellom ja, det liker han jo har jeg merket.

Spørs om vi prøver oss på smokken i løpet av uka, stakkars puppene må få litt avlastning :)

Han er forresten ikke noe glad i å bli stelt, gråter alltid når jeg kler av ham og skifter bleie og han synes heller ikke bading var noe stas...men håper det kommer seg litt etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...