Gå til innhold

Hva kjøper man til en gutt på 5år?

Anbefalte innlegg

Føler mange er så godt i gang med julegavene, så jeg tenkte å hive meg på bølgen. Største problemgaven min er til min lillebror på fem. Ser han ikke så mye (bor i en annen by), så jeg vet ikke helt hva en gutt på fem blir glad for. Men har lyst å gi han noe fint. Er en skikkelig fin og grei gutt som gleder seg til babyen kommer (men han vil ikke bli onkel, tror ikke han vet hva en onkel er, haha) Noen gode tips?

Fortsetter under...

Liker han Kaptein Sabeltann? Vi kjøpte Kaptein Sabeltann-båten "Den sorte dame" til vår sønn på 2-års dagen i sommer. (Den er egentlig beregnet fra 3 år og oppover pga litt små deler) Den er skikkelig stor og flott og en drøm å få i gave! Kanoner som kan skyte kuler og alt mulig. Sønnen vår får rett og slett ikke nok av den! Men nå er han skikkelig Sabeltann-frelst også, da! Søsteren hans på 5 år synes også den er helt topp og de sitter sammen og leker med den lenge av gangen. Den koster ca 700 kroner, så det er en ordentlig flott gave.

Hva med noen morsomme spill?

Sønnen min på 5 år syns det er veldig gøy med spill! Han har også begynt å interessere seg endel for tall og bokstaver, og det går jo an å kombinere spill med noe han kan lære av. Lek og lær!

Ellers er jo Lego en favoritt blandt både far og sønn!

Andre ting han liker:

Star Wars, Transformers,dinosaurer, borg/riddere, zafari-saker, spidermann ++++ Dvd filmer... Og bøker liker han. Sånne bøker om dyr fra hele verden, om kroppen, verdensrommet osv. Mange fine bilder inne i disse bøkene, i tillegg til at de lærer en hel masse :)

Annonse

de elias båtene er visst veldig poplære for dem nå.. har en bror på 7år og ei søster på 6år(snart), og de er veldig opptatt av de. eller så har du jo spider-man og turtels da.. dinoaurus og slikt er jo også spennede.. +lego.. er vel en klassier det.. radiostyrte biler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...