Gå til innhold

Luca eller Lukas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket er finest?

Ulemper eller fordeler med navnene?

Har kommet på en ulempe til hvert navn, Lukas virker som er på vei til å bli litt "poppis"-navn, Luca kan brukes til både jente og gutt.

Kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også Lukas er finest... Det er en klar favoritt hos meg, men mannen liker bedre Luca...

(Er anonym fordi jeg ikke vil avsløre at jeg får gutt...)

Skrevet

Likte Lukas best :-)

Skrevet

ja da så..skjønner det :)

nei jeg ville valgt lukas ;)

overbeis han med litt kvinnelist ;) hehehe

Skrevet

Synes helt klart Lukas er finest, jeg forbinder Luca med jentenavn ;)

Skrevet

Liker også Lukas best. Det andre navnet forbinder jeg bare med den sangen "my name is luca, i live on the second floor. I live upstars from you" osv. Den handler jo om barnemishandling, så...

Skrevet

Jeg ville ha valgt Lucas!:-)

Venninens sønn heter det å han er så utrolig søt:-)

Skrevet

Alle dere er enige med meg... Kanskje jeg skulle latt han lese tråden...

Jeg vet at jeg kunne trumfet gjennom navnet, men har ikke så lyst til det heller. Synes nesten jeg har "kommet langt" som har fått han til å like Luca, mangler liksom bare en bokstav til...

Det gjelder jo bare å få han til å tro at det er han som har kommet på navnet i utgangspunktet, men det er kanskje litt vanskelig nå... Og har sagt han skal få tenketid i et par mnd mens jeg ikke skal nevne navn, for å ikke presse han.

Kanskje jeg skal prøve å viske Lukas i øret på han hele tiden mens han sover?

Skrevet

Syns Luca passer bedre på en liten italienere enn en nordmann. Lukas/Lucas funker mye bedre i bruk her hjemme. Jeg liker Luca best, men er veldig italofil. Ville ikke brukt det med våre veldig norske etternavn.

Skrevet

Husk at deler av Norge er i ferd med å fylles opp av Deli de Luca...

Skrevet

Noen som har meninger om dette i kveld?

Jeg trenger gode argumenter for å få vippet mannen over til Lukas...

Skrevet

Lukas!

ser og høres feil ut uten -s.....

ikke morro for gutten og kunne bli forvekslet med jentenavn på papiret.

Luca passer litt bedre hvis han er utenlandsk

har du huska å åpne julekalenderLuca?

jeg har vært ute i hagen å Luca...

ikke mas for mye på mann din da,da gidder de ikke snakke om navn i det hele tatt...(egen erfaring)

lykke til med valget!

Skrevet

Nei, han har tenkepause frem til to mnd før termin, frem til da har ikke jeg lov å nevne navn uten at han selv tar det opp. Nettopp fordi han ikke skulle føle det som mas.

Vi har nemlig det problemet at jeg har Lukas som veldig klar favoritt, ungen i magen heter liksom lukas for meg...(Men prøver fortvilet å ikke tneke på han som det, men bare småen eller noe, for at ikke skuffelsen skal bli for stor om det blir et annet navn) Og han vet ikke helt hvilket navn han liker best, men foreslo for noen dager siden Luca. Så derfor kan jeg ikke diskutere for mye navn, siden jeg er så sikker på min favoritt.

Førstemann var enkelt, for det var et navn begge har likt siden vi var små, men for meg skulle liksom nr to hete Lukas...

Skrevet

likte lukas best jeg

Skrevet

Lukas er finest, synes jeg :)

Skrevet

Lukas var mye finere en Luca..

Skrevet

Jeg jobber i barnehage. Lukas er ikke på vei til å bli ett poppis navn, det er et poppis navn.

Synes Luca er finest...

Skrevet

Fikk en sønn juli 05 som heter Lucas:)

Ville absolutta gått for det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...