Gå til innhold

Baby på 6 mnd sove borte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bedt i bursdag som jeg har lyst til å dra i. Mamma har sagt at barnet mitt på 6 mnd kan sove hos henne. Hun har passet henne før, men babyen har aldri sovet borte. Bør jeg takke ja til det? Har barnet vondt av det? Er hun for liten ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du vil så kom igjen :-)

Jeg føler meg ikke komfortabel med det, men det er meg.

Skrevet

Takk for synspunkt. Hva hadde du gjort da?

Skrevet

Synest ikkje barnet er for lite til å sove hos mormora si, og barnet har nok ikkje vondt av det. Blir sikkert litt rart siden det er første gangen, men er jo greitt at barnet venner seg til å sove der. Har du lyst til å gå i selskapet skal du gjere det, og ikkje ha dårlig samvittighet. Sjølv om eg forstår dine tanker. :)

Skrevet

Jeg hadde gjort det.

Mini sov borte når han var 3,5 mnd. og det gikk kjempefint. Han sov hele natta og var blid og fornøyd under hele oppholdet.

Han sov borte når han var 5,5 mnd. og han var igjen blid og fornøyd under oppholdet, men han slet litt om natten da. Følte seg litt utrygg osv. Men besteforeldrene hans lot han sove i reiseseng på stua og da gikk det greit.

I desember skal vi på julebord så da kommer jeg til å sove over hos mine foreldre sammen med mini natten før vi trenger barnevakt, slik at han kanskje føler seg litt tryggere om natten.

Skrevet

Jenta vår på 5mnd sov borte en natt i helga for første gang. Hun stor koste seg. Hadde gått kjempe bra, må innrømme at jeg sov kjempe godt hele den natten jeg og, men var uvant å ikke våkne av baby lyder.

Er du klar for å ha baby på overnatting så er babyen og det : )

Skrevet

Reis i bursdag du !! det mener nå jeg da.. Ungen har nok ikke vondt av å være der, hun vil jo ikke savne deg sånn som du savner henne..( hørtes ille ut, men sånn er det jo ) Og du stoler jo nok på mamman din til å ha ho.. Lillen her sov hos mamma og pappa første gang når han var 3 mnd..gikk superbra det.. Jeg personlig, er av den oppfatningen, at jo større de blir før de får sove borte, jo vanskeligere blir det..både for deg og jenta di...jeg synes det er greit at de blir vant med det..de koooser seg jo der...

Skrevet

han vår sov borte første gang da han var 2.5mnd,fikk mme.besteforeldre som spurte pent om di kunne ha han en natt.syntes det var grusomt,men gikk så bra atte.nå er han snart 5mnd å har liggi borte hvertfall 5ganger,nå nyter jeg bare å ha litt fri,men du verden så godt det er å hente han igjen.ta deg en tur i bursdag,første gangen borte er alltid litt trist,men hvis du føler at det blir helt feil blir du hjemme.

Skrevet

Han er 4 mnd, og jeg synes det er fint at han "lærer" seg at det går an å være trygg andre steder enn hos mamma. F.eks, er han litt hos besteforeldre og tante og onkel. Han storkoser seg, og etter hvert har jeg lært å gjøre det også :)

Skrevet

Helt enig med frk. Hattifnatt, men føler du at du ikke er klar for det enda, er det jo bare å vente. Selv har lillegutt overnattet borte fra rundt 4 mnd, og denne uka skal han være hos mormor og bestefar fra onsdag-mandag siden jeg og pappaen skal til Paris (grugleder seg....)

Skrevet

Oi- mange "tøffe" mødre her!

Får vel manne meg opp litt.

Er kanskje forskjell på førstegangsmødre og de med flere barn også?

Skrevet

Det går helt fint så lenge barnet er kjent med de som skal passe og der han/hun skal sove. Lillegutt er 9mnd og sov hos min mor for første gang da han var 2 mnd. Har sovet både hos mormor og farmor flere ganger. Ikke noe problem. Han er trygg og vet at han er i trygge hender og at vi alltid kommer tilbake.

Dra og kos deg! :-)

Skrevet

Jeg tror ikke det har så mye med å være førstegangsmor å gjøre. ;)

Jeg er trebarnsmor, og kunne ikke tenke meg at jenta mi på seks måneder sov borte så tidlig. Men det eneste råd jeg vil gi til andre, er å følge magefølelsen , ikke hva andre mener. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...